Bröllop – Inget för mig. Trodde jag.

Äktenskapet står för dörren. Vem hade trott det för ett år sedan? Har alltid varit avigt inställd till själva ceremonin. Bränna en förmögenhet på några timmar. Långa tal, inövade steg och fraser. Nej tack. Är gärna gäst, men huvudrollen är inget för mig.

Detta har dock min Kat ändrat på. Tanken på att kalla henne hustru lockar. Tjejen är så jordnära och okomplicerad. Känns inte bara OK, det känns fantastiskt. 2nd of August kör vi hårt i Partille K:a med 50-tals tema. Cadillac ´59, Elvismusik, tidsenlig outfit och festlokal. Allt är ordnat. Återstår gör dock en del. Öl, sprit och mat skall inhandlas. 70 pers kommer enligt prognosen. Blir trångt. Men bordsplacering och sådant hoppar vi över. Festen blir mer av cocktailparty-karaktär. BBQ blir det när tårta och kaffe intagits. Kats syrra håller i tillställningen så att det blir någon ordning. Referat utlovas när jag blivit äkta make.

Skorna jag ska ha på mig ser ni nedan. Partille, Residenset, 2008.

snyggdojor

+ Kat. Mjuktuff finska. Som klippt och skuren för mig. Svarar upp, ställer krav och så fantastiskt kärleksfull.

Teatraliska bröllop. Inövade skrytbyggen, massiv budget, 20 tärnor, stans största kyrka… Nej, tack.

~ by onemountainsplace on June 18, 2008.

Leave a Reply

 
