Favorit. I repris.

Mitt sällskap till Bergakungen drog sig ur i sista stund. Biljetterna var redan betalda, det hade varit skam på torra land att inte gå då… Jag bjöd helt enkelt med Mr T för att återigen se Batman i filmen The Dark Knight. För en del låter detta nog som en katastrof. Gå flera gånger. På samma film… Men jag är ju lite annorlunda. Favoritfilmer ser jag många gånger om. Star Wars –  The Empire Strikes Back (10/10) har jag lätt sett 40 gånger, Copland (10/10) sisådär 7 gånger och LA Confidential (8/10) tre. Även mindre bra filmer går att se mången gång: Commando (5/10), med Arnold Schwarzenegger, har gått från intro till eftertexter åtminstone 30 gånger i min, nu uttjänta, VHS-spelare. Både jag och Mr T var överens om att filmen, The Black Knight alltså, var minst lika bra denna gång. Alltså: Gå och se den.

img_7138

+ Liseberg. En sån här solig dag, och med besöket delvis betalt av firman, kunde man inte annat än njuta. Barnen hade en högtidsstund och BKs Angus smakade lika fint som den brukar.

– Sista “fria” natten. Nästa natt, den mot måndagen, kommer att avbrytas kl. 04:40 då det är dags att återigen kliva i uniformen och försöka att se alert ut. I 12 timmar.

 

~ by onemountainsplace on August 16, 2008.

Leave a Reply

 
