Progress?

Jag vet inte, får svaret bli på den frågan. Var ute i spåret idag igen, tänkte åter ta mig an 8an för att pressa tiden från sist. Fick dock ett infall att korta ner banan och istället höja tempot lite. Siktade således in mig på Brudaremossen, sen kom jag in på 5km-banan och slutligen genade jag över bollplanerna nedanför klubbstugorna. Summering: Väldigt skön löparrunda där jag piskade mig själv ordentligt. Men det är ju omöjligt att bedöma hur långt jag sprang, efter allt kryssande fram och åter…

I NYC är alla polisbilar buckliga, såsom denna Ford CVPI. Bara mer eller mindre. NYC, City Hall, 2007.

NYPD Crown Vic

Om några timmar, 6,5 sådana för att vara precis, är semestern definitivt slut och det blir till att satsa på jobbet igen. Vem vet vad som väntar. Kanske är alla våra bilar krockskadade, som NYPDs fina bil ovan? Kanske är alla sjuka och ingen vill jobba extra? Kanske har det införts nya, krångliga, regelverk? Och vem skall man jobba med? Många frågor i huvudet mitt, som alla torde besvaras imorgon.

+ 12 timmarspassen som vi ofta jobbar (jodå, bevakningsbranschen har dispens från EUs regler gällande arbetstidslängd) gör att man är ledig väldigt mycket. Denna vecka jobbar jag endast tre dagar. Resten av veckan är det alltså ledigt. Livskvalitet.

– Att börja kl. 06.00 på morgonen kan inte vara hälsosamt. Det är med viss ångest jag nu ställer väckarklockan på 04.40.

~ by onemountainsplace on August 17, 2008.

Leave a Reply

 
