Behaglig start, omständig hemfärd.

Första dagen efter semestern blev oväntat behaglig. Kundens verksamhet har åter satt full fart, dock så har allt funkat utan större komplikationer. Tjuvar, banditer och slödder har, med några få undantag, lämnat verksamheten i fred. Kollegorna var på bra humör och gratulerade till mitt bröllop och till mina nya glasögon;) Lite kul det där sista. Mina nya bågar är lite mer markerade än de gamla, detta har gjort att flera har ställt mig frågan: Har du skaffat glasögon? “Eh, nej, jag har tvingats bära skiten sen 6an…” blir svaret på den. En ögonoperation, som kompisar Mr T och Mr C har gjort, står mycket högt i kurs. Dessvärre ska man dra runt vardagen ekonomiskt, så detta får läggas på framtiden. Fast det är ju nu, när man är ung och snygg, som man vill kunna gå utan bågarna…

Att börja kl. 06.00 är ur trafiksynpunkt inget annat än idealiskt. I stort sett fri väg från Furulund till jobbet på Hisingen. Perfekt. Hem kl. 18.00 är en historia som inte är fullt lika rolig. Visst, det är avsevärt bättre än att köra hem mellan 16 och 17, men är inte på något sätt en trevlig upplevelse. Har ofta funderat på varför man inte får byta fil i Tingstadstunneln. Poliser jag pratat med säger att det är för att det är livsfarligt. Och att de, utan undantag, haffar den som ertappas med en sån manöver. Haffa fler säger jag då. För nu är det rena anarkin, mycket tack vare att man inte längre kan byta filer efter tunneln heller.

Vägen hem kan ibland te sig lång och omständig. Varberg, E6, 2008.

utopia

Har haft synpunkter på detta innan men känner att jag måste skriva av mig; Laglig resa till Partille från västra Hisingen skall ske via den högra filen, dvs den som alla måste ta för att komma till Gamlestaden, Danmark/Tyskland, Nordstan etc. Den filen är alltid seg. Always, Immer and Ever. Innan kunde vi Partillenissar ta den vänsta filen och sen göra ett filbyte in till Olskroken för att sedan åka ut på E20. Men det satte någon stopp för. Jag försöker att respektera detta, men det är i sanning surt att köra en bra bit åt fel håll. För att komma åt rätt håll.

+ I stort sett inga känningar från gårdagens löpning. Blir till att ut och springa snart igen.

– Dåligt med OS-medaljer till Sverige än så länge. Nu står hoppet till Stefan Holm. Vitsigt va? Göteborgshumor kallas det visst.

 

~ by onemountainsplace on August 18, 2008.

2 Responses to “Behaglig start, omständig hemfärd.”

  1. Funderar på att ansöka om att få göra en “Mange-fil”. Om detta går igenom så får även du bruka den broder! Torde inte vara en omöjlighet då mitt kändisskap efter min bloggstart nått oanade höjder;)

  2. Fan jag hade bil hade jag aldrig problem med trafiken. Vare sig vid resa till eller från jobbet. Skumt.

Leave a Reply

 
