1057 Hits.

1057 träffar på min blogg. Det är utomordentligt stort. Speciellt med tanke på att det var svårt att börja skriva. Kändes faktiskt lite halvfjolligt först, men sen, när två man på jobbet faktiskt hade egna bloggar så kändes steget naturligt. Det är kul att sätta sin egna prägel på bloggen. Mangegee har ju en utomordentligt rörig och underhållande variant, där undertecknad faktiskt benämns som “D” och där han namngett vår gemensamma arbetsplats till “Mordor” 🙂 Halberstads upplevs som snudd på pretentiös då han skriver på engelska, men kan du ha överseende med språkvalet så är det ytterst trevlig och roande läsning. Varför inte testa på själv? Det är beroendeframkallande. Facebook i all ära, men det här är så mycket mer personligt.

Mrs A var mycket nöjd med Onemountain Productions senaste produktion; The Weddingparty. Mycket glädjande. Har haft dåligt samvete i ungefär ett år för att jag inte fått något gjort med videobanden jag spelade in på hennes bröllopsfest. När hon och hennes Mr M2 var på mitt bröllop kände jag att det var dags att göra något. Bums. Det dåliga samvetet var nu inte längre hanterbart. Som lök på sillen så har man ju dessutom lärt sig lite nya tricks i videoredigeringsprogrammet. Gött, som nyblivne farsan Mr A3 skulle ha sagt.

NATO-grått var det i Götet när deltagare från Noble Mariner vilade ut. Göteborg, Frihamnen, 2008.

Idag har det varit typiskt Gothenburgish wheather. Regn sidledes och en ganska blygsam temperatur, trots att det är sensommar. Det är därför jag älskar göteborgare, ty endast en rejäl människa kan trivas i en stad som till största delen av året har NATO-grå väderlek. Grått var det till största delen även i OS, åtminstone om man tänker i blågula banor. Guldhoppet slutade på fjärde plats och damerna i handbollen blev utspelade av oljebrudarna från väster. Wissman imponerade dock STORT på 400 m och jag hoppas verkligen att han får medalj. Eller nej, han ska ha medalj.

+ Göteborg. Grått, smått och sällan tått. Fassan, mossan, tossken, bamba, svalen och la är orden som världen av vår bödiga och goa stad fått.

– Trött som jag vet inte vad. För lite sömn, helt klart. Känner mig frisk i övrigt. Men imorgon är det sovmorgon. Börjar först kl. 07.00.

 

~ by onemountainsplace on August 19, 2008.

3 Responses to “1057 Hits.”

  1. Pretentiös!? Moi!? Nio miljoner möjliga läsare vs. 3 miljarder möjliga läsare (eller hur många det nu är som kan Engelska). Det handlas om megalomani och om att sprida sin, min, musik.

    Fråga: hur skall du klara dig i New York med Svenskan? Tycker du borde prova att skriva någon post på Engelska. Det är oerhört befriande att ha ett annat språk att gömma sig bakom.

    JAG ÄR KUNGEN… THE KING!

  2. Poäng till dig Halberstad, ska erkänna att mitt första inlägg skrevs på engelska, mycket för att kunna nå ut på ett annat sätt. Inlägget fastnade dock i utkastsmappen.

    Jag har ingen karriär att tala om, åtminstone inte i paritet med din, därför väljer jag att avvakta med english until further notice. Men kanske ska jag utse en engelsk och en amerikansk vecka där jag enbart kör på att använda änglarnas språk, som DiLeva en gång uttryckte det:)

    I´m the Emperor… Caesar!

  3. Stort att åter få plats i din seriösa blogg. Kul att du tycker min blogg är underhållande. Läs min FAQ så borde frågetecknen rätas ut till utropstecken;). Fortsätt med din rapportering! Underhållande att läsa och inte så mycke skitsnack som i min:D

Leave a Reply

 
