Intervjuad av TT.

En journalist från TT ringde mig idag. Hon ville intervjua mig gällande min färgblindhet. Hon ville först veta om det är ett handikapp för mig gällande tekniska prylar; om det är jobbigt att se om batterier är färdigladdade etc. Då jag aldrig haft någon problematik gällande detta, så lät hon lite besviken. Men bättring kom dock då hon frågade om jag upplevt att jag blivit hindrad eller diskriminerad på grund av mitt defekta färgseende. Drog då upp de fördomar som många har och att jag heller inte kunnat bli antagen till polismyndigheten på grund av detta. Hon ville även veta hur det gick till när jag fick veta att jag var färgblind och hur man testar detta. Slutligen undrade hon om jag kände någon som bara ser världen i gråskala, akromatopsi, men kan inte minnas att jag någonsin träffat någon sådan. En sådan människa kan jag inte tycka annat än mycket synd om. Hade ju varit schysst om de åtminstone kunde se världen i Sephia-toning… Hoppas att hon fick glädje av mina åsikter och fakta.

EC135 lär bli ett av inslagen på kommande flygdagen på Säve. Avbildade 949 medan den fortfarande fanns med oss – mycket tragiskt gick den i backen under en övning i Sisjön 2007. Piloten omkom och tre piketpoliser skadades. Borås, Viared, 2005.

MINOLTA DIGITAL CAMERA

+ Flygshow på Säve imorgon. Min Canon EOS 350D är preparerad, så även min Panasonic videocam. Vädret lär bli perfekt och jag hoppas på många bra bilder och en trevlig dag med Mr A och Mr T3.

– D-links trådlösa nätverkskort. I båda våra stationära DELL-datorer har dessa ställt till med fanstyg. Det började med att de tappade kontakten med nätverket från och till hela tiden. Sen gjorde en drivrutin i deras mjukvara att datorerna fick systemkraschar om och om igen. Hämtade hem senaste patchen som dock inte gjorde någon skillnad. Nu har vi kablage liggandes över hela övervåningen i väntan på något bättre alternativ. Jag kan inte rekommendera deras produkter. Höjdarn har även använt D-link med samma utfall. Undvik.

 

~ by onemountainsplace on August 29, 2008.

2 Responses to “Intervjuad av TT.”

  1. Apple – MacBook – AirPort

    Så, då har jag löst dina datorproblem.

    Once you go Mac you don’t go back!

  2. Du är bara min… Min egna knasiga tokstolle!
    Jag taggade dej på min bloog för jag gillar din… Se: http://www.kattitingeling.blogg.se
    Love you forever!

Leave a Reply

 
