Tankar, frigolitbröllop och jag; en antennfetischist.

Har fått nya arbetsuppgifter på min arbetsplats. Utomordentligt trevligt, känns som ett stort kliv framåt och mina nya sysslor kommer, om inte annat, att göra min Curriculum Vitae, om möjligt, ännu matigare och snyggare. Det är alltid kul med något nytt, samtidigt som det känns speciellt att lära sig något från grunden igen. Har fått ett eget skrivbord och sitter i sköna avskilda lokaler. Perfekt. Många tankar i huvudet nu. Vad kommer detta att leda till? Vad är nästa steg? Only destiny can tell. Om man nu tror på sådant vill säga. Halvtid till att börja med. Skoj. Kul. Tack.

Idag var jag och Mr S ute och lunchade. Vi tog en bensträckare efter maten och fann då en Volvo XC70 från Sjöräddningssällskapet. Den vita delikatessen var mycket välutrustad med blinkljus och ANTENNER! Ja, jag erkänner: Jag är underlig. Tycker att det är jättetufft med antenner. Kan inte förklara varför. Finns ingen logik i detta. Men ser jag en bil så granskar jag alltid antalet antenner. Snyggast är det med antenner som pekar rakt upp likt dem på ex. polisbilar och den från Sjöräddningen. Den nya generationen antenner, som ser ut som små fenor, är läckra. Men helst i kombination med rak, konventionell dito.

Fulast är de lutande halvkorta som den ena av Taxi Göteborgs två antenner eller den standardmonterade på Volvo V40. Huja vad fult. Lite coolare då med en lång antenn som är bakåtlutad som på Toyota Aygo och dess två syskonbilar. Militära antenner är alltid läckra, såväl de som är så långa att man inte kan köra i normal stadstrafik utan att skrapa i skyltar och viadukter, såväl som de som liksom får böjas till och fixeras. Placeringen av antennerna är nog så viktig. Antennfetischisten Mr Onemountain svarar på några snabba: På framskärmen? Nej, absolut inte. Taket, fram? Nja, helst inte. Taket, mitten? Japp. Taket, bak? MVG. Bagageluckan (sedankaross)? Ja, absolut. Bakskärm (sedankaross)? Jodå, det är helt OK. Bakskärm (kombi)? Nej, nej. Smak – vad är det?

Ulitmat antennkonfiguration enligt mig. Göteborg, Nya varvet, 2008.

antennas

Göteborgspolisen har en bil som är rena orgien i antenner, hela taket är fullständigt besudlat av små, korta, antenner. Egentligen lite för många för att det skall vara läckert, liknelsen med en uppskrämd igelkott är slående. Har frågat runt lite, men har inte riktigt fått något bra svar om vad bilen används till. Bilen är omålad, men att kalla den civil går ju bara inte… Mången polack på våra vägar kör med enorma antenner på sina bilar. De är runt två meter med en kontaktkabel indragen i kupén. Kanske till en scanner ombord, vad vet jag? Raggare kör ofta runt med antenn. Gärna med en tvättbjörnssvans eller annat fladdertyg fastsatt på. Inget för mig. Nä, rakt ska det vara. Inte för långt, inte för kort. Gärna två. Eller fler. Dock inte för många. Då är det som bäst.

+ Delvis nya arbetsuppgifter. Precis den morot jag behöver. Idag firar jag och Kat dessutom frigolitbröllop – Vi har varit gifta i en hel månad… 🙂

– Trött i kroppen. Skulle ha spungit igår men hade ork till ingenting. Skulle därför springa idag, men orkade knappt köra hem bilen själv. Nytt försök imorgon.

Nighters,

/Chris

~ by onemountainsplace on September 2, 2008.

Leave a Reply

 
