Kyla vs Imma.

Vägen hem från jobbet var en kylig upplevelse. Regnet vräkte ner och temperaturen var sådär väldigt höstig. -“Men så vrid på värmen då“, tänker nog vän av sunt förnuft. Men saken är den att vi inte har någon fungerande fläkt i vår gamla Volvo 745. Så för att säkerställa tillräcklig sikt, imman kommer krypande på nolltid, måste man ha lite nervevat, gärna såväl på förar- som på passagerarsidan. Så att det blir lite korsdrag. Hellre frysa än köra i blindo. Men det tog tid att bli varm igen. Kylan är en effektiv motståndare när man är stillasittande. Slutligen kom jag dock hem till Skatteparadiset. Än en gång har man levererat.

Nya riktlinjer för hur, de i inläggen obligatoriska bilderna, skall publiceras. Du, som läsare, kommer nu att se bilden i ett större format. Provkörningar och en massa labbande fram och åter visade att detta är det mest tilltalande alternativet. Sidorna om mig och New York är uppdaterade med nytt bildmaterial. Allt för att få just Dig att trivas lite mer på min fantastiskt trevliga rastplats i cyberspejs. Långtgående planer på att starta en hemsida om ett av mina stora intressen pågår för fullt. Kanske är den verklighet inom kort.

Volvo XC90. Då en braksuccé. Nu kämpar man för överlevnad. Göteborg, Arendal, 2006.

VCC går knackigt. Ingen nyhet för någon, men jag tycker att det känns väldigt jobbigt. Lojaliteten med min gamla uppdragsgivare är granitfast. Dessutom tillverkar de ju så fantastiskt fina bilar. Det känns så onödigt, så overkligt och så väldigt bittert. Måtte de orka rida ut stormen. En biltillverkare som är världsledande inom säkerhet, ergonomi och design är värda ett bättre öde än att stupa på grund av en crappy dollar. Alla eländes jantelagare gnuggar säkert sina händer i förtjusning, en bra bil KAN ju inte vara svensk. Men vem bryr sig vad Jantens anhängare tycker och känner? Innerst inne är de bara avundsjuka förlorare, helt oförmögna till att hitta på något vettigt att fylla sin vardag med.

+ Halvtinad hönökaka med cheddarost och kalkon på. Ojoj. Samt tidernas skönaste reklamsnutt. Kolla in den hos Mangegee. Jag höll på att skratta ihjäl mig 🙂 Dessutom en helt ny finfin köksfläkt på plats när man kom hem.

– Inte bara VCC, utan i stort sett hela världens biltillverkare, har en kris utan dess like på halsen. Det här kommer att skörda sina offer. Jag hoppas dock att SAAB och Volvo PV står kvar när stormen bedarrat.

/Chris

~ by onemountainsplace on September 29, 2008.

Leave a Reply

 
