Pretty Thin.

Så kan man sammanfatta Teknikens Världs TV-show i TV8. Det är väl synd att påstå att jag gått och väntat på fortsättningen om deras resa genom USA med den begagnade polisbilen. Jag har haft större mål och viktigare saker att tänka på. Men när TV8 ändå var igång och nästa program skulle vara just Teknikens Värld så fanns det ju ingen anledning att göra något annat. Uppemot två minuter ägnades åt denna resa. Absolut inte mer. En snabb bild på New Orleans, några intetsägande bilder från en amerikansk motorväg. CVPIn överraskade dem tydligen, de hade räknat med att den skulle fungera högst några mil. De var särskilt förtjusta i söklampan, det stora bagageutrymmet och det kraftigt förstärkta chassit. De var mindre nöjda med simmiga köregenskaper och att den hade fula fälgar. Det var ungefär det hela.

De hade även med en provkörning av en Koenigsegg, Eco-driving i Göteborg samt en köpguide för BMW 3-serien. Detta var avsnittets absoluta goofning. De raddar upp alla motoralternativen som BMW haft i denna kaross, men när de skall beskriva toppmodellen (som ALLA, med minsta lilla gnutta av bilkunskaper, vet heter M3) så väljer de att skriva att den heter MT. Det är bara så pinsamt dåligt. Under Eco-drivingen så kom kameramannen i baksätet med på bild vid några tillfällen, vyer från Göteborg var hopplöst dåligt redigerade. “Pretty Thin” som Detective Murtaugh och Detective Riggs skulle uttryckt det hela.

Omdömet om Teknikens Världs begagnade CVPI är än så länge positivt. “Rejäl och felfri. Bara att tanka och köra” som de bland annat sade. Här en urläcker CVPI i aktiv tjänst som hundbil hos NYPD. NYC, UN Plaza, 2007.

Vad jag börjar bli trött på att missa mina nära och käras födelsedagar. En kombination av flummig hjärnaktivitet och icke samarbetsvilliga prylar har gjort att jag glömt gratulera såväl farbror, bror och far. Hittills. Jag börjar på allvar misstänka att demens kommer att bli min åldersplåga.  Kvar att glömma är mor och Kat. Skärpning är på sin plats. Och, högst troligt, ett återinförande av den analoga almanackan.

Dessvärre glömde jag, att jag skulle hämta nyckeln till festlokalen ikväll. Kats dom kommer inte att bli nådig 😦 Men jag har som vanligt vattentäta ursäkter till allt; Indikationer kom gällande att en i manskapet satt och sov på sin postering. Som den ansvarstagande arbetsledare man är, så valde jag att åka till platsen med skabb-Volvon och smyga mig på den trötte kollegan snett bakifrån, i skydd av mörkret. Han förvånar mig dock stort genom att rappt och alert fråga vad jag gör där. Mycket imponerande. Långt ifrån trött. Ett snabbt påpekande om att andra upplevt honom som sinnesslö och halvvägs till John Blund. Han sträckte på  sig och deklararerade att ingen skulle behöva se honom sådan hos vår kund någon mer gång.

En klapp på axeln fick han dock för att han inte missade min fega ninja-attack. Efter att det var avklarat så visar det sig att min natt-partner, Mr A3, jobbar. Det blir kaffe. Det blir snack om allt mellan himmel och jord. Sen inser jag, allt för sent, att tiden rusat på för långt. Nycklarna till festlokalen får nu fixas på alternativt sätt. Fasen också.

Mamma Mia jag glömde även bort farsan. Vart skall detta sluta? NYC, Broadway, 2007.

Inspelningarna av den nya polisfilmen, med Johan Falk, har minsann ställt till det här och var i vår stad. Häromdan så fick polisen en syn som hette duga. Idag så var det vår tur. En hovrande mörk helikopter kom oannonserad lågt, och då menar jag l-å-g-t, över vårt område. Försedd med en rejäl kamera fram, stick i stäv med vårt stränga fotoförbud och ingen hade informerat oss om någonting. Som vanligt med dessa filmskapare verkar det… Hoppas att filmen blir bra, det lutar nog åt det. Föregångarna har alla varit fantastiskt bra. I synnerhet med tanke på att de är svenskproducerade. Något som i vanliga fall inte är meriterande i den här genren.

+ Noll Tolerans och dess uppföljare. Svinbra snutfilmer, trots att de är Made In Sweden.

– Teknikens Värld på TV. Aldrig mer. Klåparmässigt värre. Undvik.

Nighters All,

/Chris

~ by onemountainsplace on October 27, 2008.

3 Responses to “Pretty Thin.”

  1. Fan… Är du säker på att du inte kan klämma in en tag till? Har du fått med allt menar jag?

  2. Haha. Jag uppskattar din sarkasm. Den värmer. Jag tror att det är ditt sätt att visa att du tycker om någon. Inte sant..? I början visste jag inte vad en tagg var för nåt, sen såg jag att du taggade till en massa saker. Sen märkte jag att när jag taggar så får jag fler besökare. På sikt kan jag då kanske bli en ny, bättre, Schulman och kanske rent av kan leva gott på att skriva om ditt och datt.

    Thanks for reading Tomas

  3. Har en idé då: Varför inte bara kopiera in hela texten i tagfönstret och sen bara sätta komman mellan orden?

Leave a Reply

 
