Lokalsinne.

Under gårdagen hade Kat och hennes kollegor ett spa för sina kunder. För ändamålet så hade de hyrt en avlägsen stuga i Mölnlycke. Att hitta dit var ju ingen match, eftersom jag körde efter föregående bil. Men när jag hjälpt damerna att lossa alla produkter så skulle jag ta mig hem till Skatteparadiset igen. Oookej, hur var det nu? Höger, vänster eller rakt fram? Efter att ha kört som utryckningsväktare på Kurres under några år hittar man som en gud i Göteborg, dessutom hjälpligt i alla kranskommuner. Utom just Mölnlycke. Där är jag nollad. Efter att ha navigerat efter en sorts inre diffus röst kommer jag snart till Pixbo, mest känt för att de har ett fantastiskt innebandylag. Äntligen på grön kvist igen, för härifrån hittar ju vem som helst. Nere i Mölndal så får jag ett plötsligt infall, att kolla in Kvarnbyn, det gamla fabriksområdet. Jag får en härlig stund, det känns som att ha klivit ur en tidsmaskin. Urhäftigt ställe.

I Kvarnbyn har tiden till stora delar stått stilla. Att plåta i svartvitt tedde sig naturligt. Mölndal, 2008.

qvarnbyn1

TV är bäst på TV tycker jag. De stora nyhetssajterna har alla valt att visa vissa av sina artiklar i TV-format. Detta är ett otyg. Det är segt och omständigt. På jobbet går det inte att kolla, för brandväggar och säkerhetsprotokoll omöjliggör detta. Vad är det för fel på text och bild? Jag känner ingen som tycker att detta är vettigt. Nä, nyheter skall gå snabbt att ta till sig. Text-TV och nyhetssajternas ordinarie artiklar fungerar som man vill ha det. Ja, förutom Expressen/GT som förmodligen har internets långsammaste sida. Prova själv. Helt bedrövligt. Nä, GP-TV och allt vad Ni kallar Er; lägg ner, och satsa på det Ni kan. Rörliga reportage gör SVT och TV4 bäst.

+ Jubileum på gång. Nästa inlägg kommer att vara nummer 100 i ordningen. Det måste ju firas i någon form, hur vet jag ännu ej. Direktflyg till New York från Göteborg. Detta blir verklighet i juni, med Delta Airlines som bolag. Att ta sig till städernas stad blir nu betydligt smidigare. Jag längtar.

– Helgen är snart slut. Igen. Jobbet känns det som att man precis lämnat, imon skall man vara där igen. En tuff vecka väntar, så mycket kan jag säga. Vad det innebär är dessvärre On A Need to Know-basis only. TV på nätets nyhetssidor? Nej tack.

Sincerely,

Mr Onemountain

~ by onemountainsplace on November 16, 2008.

Leave a Reply

 
