Cyklisterna fick parkera i cykelstället.

Idag gjorde jag en fräckis. Jag njöt av min gärning under hela mitt Protect and Serve-pass på 11 timmar. Vad jag gjorde? Jo, cykelmaffian hos min kund har valt att utse första P-platsen i det nybyggda garaget till en cykelparkering. Varje dag tvingas anställda, kunder och besökare åka land och rike runt med sina bilar för att försöka få en parkering. Då är det en nagel i ögat att några cyklister, utan att ha fått det sanktionerat av någon, låser fast sina fordon i det lilla staket som skyddar det intilliggande elskåpet från att bli påkört. Och således blockerar en hel ruta. Imorse var jag tidig. Tidigare än någon cyklist. Jag backade in sosse-containern, mer känd som Skabb-Volvon, på rutan, det var en angenäm känsla. En berusande våg sköljde genom min kropp. Rättvisa var skipad. När passet var slut ser jag att någon klämt in en cykel mellan staket och elskåp. Övriga verkar ha valt att ställa sig i det intilliggande, än mer nybyggda, cykelstället. Imorgon är det repris. Snart kommer det nog en arg lapp på vindrutan. Den bjussar jag på i så fall. Bil vs Cykel – 1-0.

Cykeln är ett kompakt fordon, som trots detta tenderar att ta en hel del plats ibland. Här har någon utövat ett missnöje mot någons hoj vid Stadsbiblioteket, fullt så drastisk var jag inte idag. Jag är ju att se som en lagens man. Göteborg, Berzeliigatan, 2008.

hojj1

Kvinnan gjorde några misstag. Hon körde om sina medtrafikanter på fel sida och i alldeles för hög fart. Hon kollade inte i backspegeln. Där befann sig sheriffen, inte i civil mundering utan i uniformerad hundbil, tidigare omskrivna 7210. Den nya XC70 som polisbil alltså. Jag undrar först vad det är för julgran som tänds snett bakom mig. När jag insett att det är polisen som har helt nya och ytterst tuffa signalmedel, så kan jag inte inse hur kvinnan i Audin inte förstår. Hela fronten på den gul-blå-vita delikatessen blinkar rött och blått. Alldeles bakom henne. Hon fortsätter en bra bit, förmodligen i tron att det gäller någon annan. Stopp blir det till sist i Skatteparadisets centrala delar. Jag åker förbi de två fordonen och gör en U-sväng för att få till en bild på det blinkande underverket. Resultatet blev väl inget vidare, Sony Ericsson K530i heter kameran. Dessvärre inte Canon EOS 350D. Men nu har den i alla fall fastnat på bild, nu behöver jag bara sträva efter att få till bättre foton.

Volvo XC70 II D5. Hundpatrull 7210 har bytt upp sig. Partille, Göteborgsvägen, 2008.

dsc03952

Jag har kommit in i bollfasen, en gammal väninna och frisör, den förtjusande Ms K, kallade det alltid så. När killar med funkisfrilla (maskinklippt med samma längd över allt) som jag låter det växa till dryga centimetern. Man ser då ut som en boll, ser inte klokt ut. Ikväll blir det såleds tid avsatt till yttre vård. Ty det är ju julfest imorgon, då gäller det att vara så representativ som möjligt. Lagom till detta har en stor finne uppenbarat sig. Jag har slarvat lite med mina tilldelade Mary Kay-produkter. Jag skyller på tjänsteresa i Stockholm och en helg som gräsänkling. Faktum kvarstår dock. Finnen är stor och röd som stopplampan på amerikansk polisbil från 70-talet. Känns det som. Men jag tror, och hoppas, att frugans mirakelprodukter kommer få mig att bli så där vansinnigt attraktiv, som jag brukar vara, till imon kväll. Skrubb, pealing, moisturizing. Kvinnligt som fasen. Men det funkar.

+Deja Vu, oväntat bra film med den gode Denzel Washington i huvudrollen. Jag var skeptiskt inställd men fastnade snabbt. Ett halvdant mittparti kompenserades av ett bländande avslut. 7/10.

-Volvo rear ut bilar med 40 000 kr i rabatt, på redan låga priser. Känns surt att det inte finns pengar till detta just nu. Har ju inte ens råd att fixa fläkten i Skabb-Volvon. Mammon, när vänder det?

~ by onemountainsplace on December 8, 2008.

One Response to “Cyklisterna fick parkera i cykelstället.”

  1. Det du kallar bollfrilla är vad jag kallar klassisk apfrilla. http://www.update.uu.se/~olak/pic/apa.gif

Leave a Reply

 
