Helvetesveckan 2008.

När man inte har orken så passar de på. De söta små barnen. – “Någonting gör att Mr Onemountain inte orkar vara sitt vanliga bistra jag, därför kan jag passa på att vara lite busig“. Så verkar de två små resonera. Ikväll smet således sjuåringen ut, jag hittade henne 20.30 hos en kompis. Den lilla skall ligga i sängen senast 20. Så är det sagt. Dessutom hade hon gått ut utan jacka. Jag håller på att fundera ut ett lämpligt straff. Utegångsförbud är det mest kännbara för en social och rörlig liten dam. Den andra kör Allan-Ballan-stilen, dvs flamsar sig i tid och otid. Dessutom testas det hela tiden gränser. Tills man tappar tålamodet, blir en aggressiv plastpappa och helt enkelt får skrämma in dem i ledet. Det är lite trist, för i vanliga fall räcker det att tala dem till rätta. Men de känner nog av att jag inte är på topp.

Mitt i all bedrövelse, ohälsa och stress kan man glädja sig åt att man i alla fall har en fin tjänstebil. Volvo V50 är ett perfekt Protect and Serve fordon. Här en undercover-version, 7014, som jag körde för några år sedan. Göteborg, Sörredsvägen, 2006.

7014

När allt på jobbet verkade ha löst sig så inkommer nästa sjukvakans. Och en liten bunt med extrabeställningar. Jag vidhåller att detta är den vidrigaste vecka jag någonsin upplevt. Det är omöjligt att planera sin vardag. Igår hade jag magsmärtor och kände att alla väggar höll på att ramla inåt och mot mig. Ms M tvingade mig att ta djupa andetag och att jag skulle slappna av. Kat kom ut till soffan och pysslade om mig, gav mig te och förklarade att allt kommer att ordna sig. Hela natten drömde jag om en mustaschprydd svartklädd man med svart plommonstop på huvudet. Hans specialitet var att lösa allt. Till slut blev det lite tjatigt, men visst han löste allt. En typisk så kallad feberdröm. Trots ett vacklande fysiskt tillstånd i morse med frossa och yrsel tog jag mig till jobbet. Och här sitter jag nu, efter att ännu en gång utfört Protect and Serve till kund och allmänhet. Imorgon har jag fått dispens att få börja först vid 12. Skönt. Om det nu blir så, inte en enda gång denna vecka har mitt schema stämt med verkligheten.

+ Volvo V50. Snygg, skön, läcker. Vissa dagar får jag köra en sådan i tjänsten, då går dagarna fort.

– Stadens mest brottsaktiva gäng, med fäbless för motorcyklar och bilbomber, har köpt ett fint hus invid ett av våra områden. Känns väl sådär, kulor kommer att vina, poliskontroller varje dag… Kan de inte flytta till norra Grönland istället?

Nighters All,

Mr Onemountain

~ by onemountainsplace on December 18, 2008.

Leave a Reply

 
