Hemma idag.

Efter att magen rasade vid midnatt var det inte mycket att välja på. Det blev till att sjukanmäla sig och stanna hemmavid. Mår redan mycket bättre, det var några tuffa timmar men nu har jag testat att äta lite granna. Och det verkar få stanna kvar. Det har samtidigt varit skönt, skall ärligt erkännas, att få ligga och sova till kl 13 och tänka på absolut ingenting. Utom på överlevnad och stackars Mrs A på personalplaneringen då förstås. Bloggen har den senaste tiden haft en mörk stämning över sig med sjukdomar och arbetsbelastning som främsta teman. Dags att bryta det nu känner jag. Imon lördag, hoppas jag vara Mr Onemountain igen, fullt ut.

Jag börjar nu att se uppåt igen. Efter att fysiskt och psykiskt varit nere i källaren, är det nu dags att bli en glad människa igen. Nääs fabriker, 2007.

chimney

+ Mår bättre. Skall ta det mycket lugnt idag, dricka te och TVINGA BARNEN ATT GÖRA SINA RUM MILITÄRISKT RENA. Jag har gömt datakablar, gjort att det inte går att se på kabel-TV. Nu gäller det för dem att leva upp till eventuella veckopengar och julklappar.

– Har inte hunnit få iväg julklappar till mina härliga släktingar i Jämtland. Det är mycket tråkigt. Klart att de små brorsönerna skall ha varsitt paket. Men nu går det alltså inte att lösa. Får väl ringa upp för en deal.

Have a nice day,

Mr Onemountain

~ by onemountainsplace on December 19, 2008.

Leave a Reply

 
