Off Duty.

Ledig dag. Då menar jag inte ledig dag som i helgdag eller klämdag. Nej, jag menar ledig dag. Inga måsten, inga barn, ingen släkt, inget Protect and Serve. Bara sovmorgon, hönökaka med makrill, om än plastförpackad och det är ju inte alls samma sak som att köpa från fiskdisken, slösurfande och avnjutande av favoritmusiken. Kat kom hem tidigt i och för sig, de har dåligt med arbetsunderlag på förskolan då de flesta barn är hemmavid. Vi har totalt motsatt smak vad gäller musik. Eller snarare är det väl så att det är jag som gillar musik, hon gillar något sorts oväsen från Linkin Park och allt vad de kallar sig. I skrivande stund gnyr hon över att Iron Maidens Fear of the Dark är det värsta hon hört någonsin. Stackars lilla frugan, så vacker och läcker, men nästan helt utan musikaliska smaklökar.

Min Dodge Charger som kommit lite i skymundan under julen. Skall pimpas till lite granna förstås. Så att den får samma tjusiga uniform som Ford Crown Victorian i förgrunden. Den skall i och för sig också fixas till, en hundbur skall byggas in. Kul små projekt när tid och lust gör det möjligt. 2009.

squadcars

Ringde HSB idag och undrade vart de tagit vägen. Har tröttnat rejält på att ingenting händer, speciellt nu när man är ledig och har möjlighet att ta tag i saker bara de kunde komma hit och säga vad som skall göras. Vårt nya handfat är nog dubbelt så stort som det gamla, båda finns på plats inne i badrummet, det är inte mycket golvyta kvar, jag lovar. Kvinnan inne på felanmälan hittade mitt ärende och skulle påminna manskapet. De är trevliga och kompetenta, det är min erfarenhet så här långt. Men jag vill verkligen ha hit dem. Helst igår redan.

När jag i lugn och ro läste Skatteparadisets egen tidning så fastnade mina ögon på denna annons. I tider där företag byter namn var och varannan dag, så har detta namn en härlig gammal klang. Det känns 70 tal. Lång väg. 2009.

colortv

Helt ledigt blev det då inte. Kat undrade om jag inte ville följa med henne på en liten nätt leveransturné. Det gjorde jag med glädje, det är trevligt att åka runt i bilen, snacka och upptäcka. Jag vet numera var Mrs A´s föräldrar bor, det såg väldigt hemtrevligt ut, vi hade en leverans nästgårds. Innan dess var vi på IKEA för en nätt liten inköpsrunda. När vi promenerade genom tavelavdelningen så hände något oväntat och roligt. En man i 25 års åldern stod och pratade med sin polare, då kommer Kat in i hans synfält. Det blev som att trycka Pause på en CD-spelare. Han bara frös till under ca två sekunder. Ingen talförmåga och stel blick. Vi blev ganska ställda till en början men fnissade sedan gott åt hans osmidighet. Klavertramp. Tur att man inte är en Sean Penn. Han som helt sonika spöade skiten ur alla som tittade för länge på hans egna läckerbit under 80-talet; Madonna.

+ Elvis Presley. Hans musik är en gemensam nämnare för mig och Kat, vi älskar båda hans musik. Madonna är ju en annan artist som vi båda håller högt, så visst, lite smak har hon; Kat. Cops har säsongsstart på måndag. SVT24 sände i eftermiddags en dokumentär om Moulin Rouge. Det var intressant, inte bara för damernas eh… tilltalande yttre, utan faktiskt även i övrigt. Populariteten har kommit och gått under de över 100 åren som stället funnits. De fick till och med hålla stängt under några år. Kvinnorörelsen har förstås haft åsikter om stället genom åren. En artist från Moulin Rouge på 70-talet hade svar på tal; Kvinnorättskämparna skryter med att de vägrar att bära bh, det har vi heller aldrig någonsin gjort. Snacka om svar på tal. Ledigt imorgon också.

– Kanske har HSB exceptionellt mycket att göra efter helgerna, men jag tycker att förmodad fuktskada borde rendera en ganska hög prioritering. Grapejuicen är slut. Skulle önska att de fanns som tvåliters, så att de hade varat lite längre än ett dygn.

Later,

Mr Onemountain

~ by onemountainsplace on January 8, 2009.

Leave a Reply

 
