Nudlarna var som taggtråd.

Höjdarns chef, Direktörn, tillika firmans VD, var på spontanbesök på vår arbetsplats under eftermiddagen. Han var där tillsammans med delar av sin stab och diskuterade öppet med oss vad som är bra och dåligt. Inte alls på ett konstlat sätt, det lät snarare som att de var väldigt intresserade. De ville känna på prylarna och man diskuterade nya system, kommande förändringar, förbättringar och hur man löst det på andra håll. Besöket måste ha varit väldigt spontant ty varken Mrs A eller Höjdarn hade informerat mig i förtid. Men det var en trevlig överraskning. Dagen i övrigt har präglats av ett behagligt tempo, få sjukvakanser, många instruktioner uppdaterade och Mrs A för mig själv. Jag rankar henne väldigt högt. Hon är en högkaratig väninna och vi har, medans vi jobbar, många och roliga diskussioner. Om allt möjligt, men roligast är det att jämföra manligt och kvinnligt. Dagarna går fort på kontoret. Så är det.

Halsont igen. Man tror inte det är sant, men det är det. Kvällens nudlar kändes som taggtråd på vägen ner. Holland, Asten, 2008.

barbed_wire

Ont i halsen. Igen. Det är inget annat än deprimerande, jag har ju just lämnat den förra förkylningen. Vet inte varför jag drabbats igen. Kan inte minnas att jag någonsin haft en dubbel-förkylning. Kanske är det kalldraget i Skabb-Volvon, kanske är det någon kollega som nyst på portens bullar eller kanske är det barnen som fått någon ny livsfarlig viruskombination med sig hem. Jag dricker i skrivande stund lite ful-Whisky, Grant´s, för att förhoppningsvis få en komforthöjning i halsen. Reklamfilmerna för de preparat som mildrar halsont, känns en dag som denna så målande; det finns en där en man sitter och äter taggtråd från en tallrik. Precis så kändes det att äta nudlarna här i residenset. Än mer deprimerande är det att en förkylning hos mig alltid följer ett strikt schema: Först matthet, sedan ont i halsen, därefter snuva och slutligen hosta. Jag är alltså bara halvvägs.

+ Sovadags. Trött som bara den, helt i motsats mot gårdagen.

– Förkyld. Igen.

Later,

Mr Onemountain

~ by onemountainsplace on January 27, 2009.

One Response to “Nudlarna var som taggtråd.”

  1. Jag tackar och bugar. Medhåller om att diskussionerna är i högklass. Roliga, djupa och emallanåt även flummiga. Hoppas att helgen är skön. Hälsa Kat och flickorna!

Leave a Reply

 
