Lång betänketid.

Knappt har man hunnit smälta segerns sötma efter bankbesöket i slutet av förra veckan förrän nya svarta moln kommer åkandes. Allas vår Försäkringskassa har nu, efter över ett år i betänketid kommit fram till att vi måste betala tillbaka 6 000 kr till dem för att vi fått ut för mycket bostadsbidrag 2007. Har inget att säga om att man skall betala tillbaka, men kunde vi inte fått göra det förra året då? Istället kommer de drattandes med detta nu – MMIX. Varför denna fördröjning undrar jag. Det borde vara enkelt: Jag tror att jag tjänar 200 000 på ett år, men ojsan det blev visst 230 000 kr när deklarationen är avklarad. DÅ borde det ske någonting direkt. Inte nästföljande år. Men det är bara att ta sötebrödspengarna man fick över och betala en skuld från förr. Mycket surt, om Ni frågar mig. Torktumlare, några procent av en V70 eller färg och tapeter till vardagsrummet hade känts betydligt roligare.

Man tittade uppåt efter den gångna torsdagens bankbesök, men efter att ha vittjat brevlådan under gårdagen och öppnat Försäkringskassans gröna kuvert så var det tillbaks till vardagen igen. Hotel Gothia Towers, 2009.

gothia_towers

Det börjar att dra ihop sig till helg. Endast fyra dagar kvar, då skall jag åka och hälsa på mina gamla favoritkollegor och goda vänner som numera är Blue. Det skall bli otroligt trevligt att se Mr J och Mr N igen. Jag väntar mig god Whisky, trevligt umgänge och härliga diskussioner om allt möjligt. Det blir nog en del fiskesnack men mest torde det snackas kriminologi, ingripande mot farlig person, om Saab eller Volvo gör den bästa polisbilen och gamla Protect and Serve-historier från den tid då vi alla var klädda i stålgrått. Det är några dagar kvar. Men de kommer att gå fort, ty detta har jag sett fram mot. Over and Out.

+ SIA Glassbåtar. Har ett antal kvar i frysen – det blir en mumsig vecka.

– Kaffet jag och Kat hällde i oss när Beck: Skarpt läge, 6/10, närmade sig sitt slut på fyran. Väldigt oslugt. Gissa en gång om det var lätt att somna inatt.

Later,

Mr Onemountain

~ by onemountainsplace on February 2, 2009.

One Response to “Lång betänketid.”

  1. Surt… Men tänk vad glad du skall bli när du kollar min ödmjuka sida och det visar sig att det har kommit en liten uppdatering. blogg.se har släppt på sitt embargo mot mig:>

Leave a Reply

 
