Semester? Ja, tack.

En av de tyngre dagarna på länge, inte bara för att den var 13,5 timmar, utan kanske mest för innehållet. Idag var det en sådan där dag när det ösregnar vakanser. Jag kan inte minnas att jag gjort något annat idag än att sitta i telefonen för att försöka ragga ut folk på jobb. Jo, vid ett-tiden tryckte jag i mig mina makrillmackor och kvällen har ägnats åt möten. Men en tröttande dag utan dess like, skall därför bli skönt att vara hemma under två semesterdagar och försöka sig på att ge bonusungarna ett roligt sportlov. Vad det blir återstår att se.

Något i stil med detta, the Atlas statue – storslaget och kolossalt, borde den bortgångne nationalhjälten bli förärad. NYC, Rockefeller Center, 2007.

rockefeller-center

På fredag begravs då Ingemar Johansson, Sveriges störste idrottsprofil genom tiderna. En svensk som sopar mattan med en amerikan. I deras egen prestigegren. Stort. För att hedra Ingo så borde man satsa stort och amerikanskt. I det antika Rom så valde en del kejsare, bl.a. Konstantin den Store, att beställa kolossalstatyer av sig själva. Jag ser framför mig en staty, åtminstone 6 meter hög, av Ingo med höjda boxningshandskar ståendes utanför Nya Ullevi blickandes mot Stampen. För en gångs skull så önskar jag att man vågar tänka stort, rent av kolossalt, och väljer att ge honom något som anstår en kung och vinnare:  En staty värd namnet.

+ Biljetter till Madonnas konsert är fixade. Stort tack till Mrs A och CaCa.

– Vakansregnet över min arbetsplats denna dag.

Nighters All,

Mr Onemountain

~ by onemountainsplace on February 10, 2009.

2 Responses to “Semester? Ja, tack.”

  1. Vi byter ut poseidon mot ingo. Poseidon får sen nytt hem på komettorget.

  2. Semlorna var mycket mumsiga 🙂

Leave a Reply

 
