Vad fin den var.

Hostan släpper inte taget, det är bara att konstatera. Något är uppenbarligen galet, men bara en läkare kan konstatera vad. Det får bli ett besök inom kort, jag känner att kommande natt kommer att bli en prövning. Har aldrig varit med om maken. Hostmedicinen hjälper något men jag tror att det behövs tyngre preparat för att bota min inbillade KOL. Fast det är det nog inte, noga räknat så har jag rökt två cigaretter i mitt liv, och då endast munbloss. Men något är det, fasen vet vad. Slutar väl med intubation.

Nu har jag även kört den, Volvo XC60. Körupplevelsen var lika fin som dess utseende. Habegäret är nu på max. Göteborg, Sörredsvägen, 2009.

volvo-xc60_1

Idag brann det på Kats gamla gata, Oluff Nilssons väg. Under den lilla period som även jag bodde där, så hade jag en inte obetydlig önskan – Jag ville under inga omständigheter ha en brand i lägenheten. Hennes lya låg nämligen på tolfte våningen, utom räckhåll för de flesta brandbilar i vår stad. Enligt uppgift så skall allt ha gått väl.

My kind of car, tveklöst är det så. Göteborg, Sörredsvägen, 2009.

volvo-xc601

Nu har jag även kört VCCs senaste mästerverk, XC60. Bilen var oerhört fin, det går inte att beskriva den på något annat sätt. Körupplevelsen var som ingen annan Volvo jag tidigare kört. XC90 känns helt klart biffigare och mäktigare, men denna var än mer körbar än redan lättkörda storebror. Det är häftigt att sitta lite högre upp och med stora ytterspeglar, en känsla av total kontroll. En stark diesel och smidig automatlåda satte rask fart på bilen, alla reglage fanns där jag vill ha dem även om det är lite ny utformning av knapparna. Jag vill verkligen ha en sådan här bil. Till och med min gode vän, Mr JW, som är inbiten SAAB-vän kapitulerade inför den rullande delikatessen. Med en lätt suck sade han bara – “Här har Volvo gjort alla rätt. Finns ingenting att ha synpunkter på.” Alla rätt, som det heter.

En kraftfull och snål diesel satte bra fart på den så kallade Crossovern. För SUV får den inte kallas, det har blivit alltför negativt laddat. Göteborg, Sörredsvägen, 2009.

xc60grill

Skabb-Volvon är inte lika iskall på marknaden längre. Mr MC verkar inte alls ointresserad av vår gamla herrgårdsvagn, tvärtom så vill han se den nästa vecka. Idag ringde det även en man från Skaraslätten. Han var mycket intresserad av bilen och skall försöka ta sig till Skatteparadiset redan i veckan. Förklarade med sin goa dialekt att han var helt såld på bilens färg och verkade vara något av en 740-fanatiker. Så nu blir det till att tvätta henne så att hon ger ett extra fint intryck om han nu skulle titta hit. Men man har ju varit med förr, många lovar mycket mer än de kan hålla.

+ Volvo XC60. En lite sportigare variant av XC90 kan man sammanfatta det. Kan inte bli mer rätt. Men även XC90 i sin absolut senaste tappning är helt enkelt rasande snygg. Vilken bakdel. Kanske bilvärldens läckraste. 24: Redemption. Jack Bauer är tillbaka, denna gång i filmformat som en försmak till kommande säsong. Filmen var mycket bra tycker jag. Mycket action, drama och känslor, precis som det skall vara. Kanske är nu 24 tillbaka i gammal god form. 9/10.

– Min hosta. Varför kan den inte bara ge sig?

Nighters,

Mr Onemountain

~ by onemountainsplace on February 25, 2009.

Leave a Reply

 
