Brist på sopor.

Fredag, tror jag att det är åtminstone. Jag har haft oförskämt mycket ledigt och det är egentligen endast mitt fina schweiziska armbandsur som skvallrar om vad det är för dag. Endast måndagen och tisdagen har varit egentliga arbetsdagar denna vecka. Mitt schema är lyxigt, jag kan inte annat än att erkänna detta. Veckan har dominerats av härliga sovmorgnar och väldigt mycket 24. Säsong sju håller väldigt hög klass, även om de tre första är svårslagna. Denna är dock i samma anda och när ett avsnitt är slut, kan endast en vilja av järn få mig att göra annat än att se nästa. Kat bad mig att röja i hallen, fixa in en byrå till Ms M i klädkammaren. Ms M har sedan en tid önskat att få upp en hylla och en tavla i sitt rum. Check, check, check och check. Samvetet mitt är vitt som snö och de andra två är mycket nöjda. Gött.

Trots massiv spänning i 24, så lyckades jag slita mig från det och hoppade runt likt en gräshoppa för att lösa allehanda projekt och ärenden. Göteborg, Säve, 2006.

grasshopper1

Enligt uppgifter i media så måste Göteborg importera sopor från utlandet för att säkerställa leveranserna av fjärrvärme. 40 000 ton sopor skall nu köras eller skeppas från Norge och Holland, tydligen så får Renova in 20% mindre sopor till Sävenäs än vid samma period föregående år. Jag förstår inte riktigt varför, jag slänger lika mycket skräp som vanligt. Vårt soprum blir fullt på nolltid och överallt ligger det sopor och skräpar. Jag vet inte, men detta känns inte riktigt sunt miljömässigt. Spontant ställer man sig även frågan: Vad kostar det att köpa sopor? Två euro per ton, exklusive frakt?

Göteborg har ont om sopor, så ont om dem att vi måste importera från utlandet. Det vimlar av sopor, inte minst runt Skansen Lejonet. Här dumpas allt möjligt skräp, det är snuskigt värre och det blir liksom inte alls den oas som det borde vara. Göteborg, Kruthusgatan, 2009.

skansen_lejonet

+ Sci Fi-mässa i helgen. Jag var där 2006 med Ms M. Imon blir det av allt att döma en repris.

– Importera sopor. Det dummaste jag hört på länge.

Nighters,

Mr Onemountain

~ by onemountainsplace on March 6, 2009.

Leave a Reply

 
