På fest i Björnes magasin.

Igår var jag och Kat bjudna på kombinerad inflyttnings- och födelsedagsfest hos Ms AK74 och hennes Björne. Magasinet har verkligen genomgått en stor förändring. Från ett nästan fallfärdigt ruckel till en formidabel festvåning. Vardagsrummet var stort och elegant inrett, Ms AK74 har alltid varit en fena på det där med att matcha möbler, färger, prylar och textiler med varandra. Det bjöds på välsmakande tacobuffé och en mycket omfattande tårtbuffé. Gamla kollegorna och vännerna Mr Jay och Ms LKayZee bidrog till att göra tillställningen än trevligare. Mr Jay överaskade i vanlig ordning med välsmakande ölsorter. Goda då, idag kraftigt bidragande till min hängiga lekamen. Men det är klart att även bålen har sin del i det, jordgubbar låg och flöt runt i den. Om man älskar jordgubbar är det liksom svårt att nöja sig med mindre än fyra glas. Dessutom testades den så kallade kärringdrickan Tequila Rose. Jag gillade den, trots dess sliskighet och rosa kulör. Kul fest, lyder summeringen.

Le Chiffre eller som han heter på riktigt – Mads Mikkelsen. Mindre rolig bild, men dessvärre den enda, på den danske stjärnskådisen. Göteborg, Svenska Mässan, 2009.

mads-mikkelsen

Om endast några minuter kommer de två bonusbarnen att stå utanför dörren till residenset. En ny vecka är snart verklighet och det är slut med ledigheter. Lägenheten skiner ännu efter vår grundliga städning i mitten av veckan, nu gäller det att hålla efter det. Småttingarna kommer att punktmarkeras och förhoppningsvis kan man även om en vecka känna samma glädje över att det inte ser ut som Dresden i slutet av andra världskriget. Men jag är tyvärr tveksam, Ms S DY är en högeffektiv nedskräpare. Det kommer att ligga Bratz, Barbies, pennor, papper, kläder och Polly Pocket-figurer överallt. Så lyder i alla fall prognosen. Bara att kavla upp ärmarna och hälsa dem välkomna.

Michael Biehn var med på gårdagens mässa även han, i min värld mest känd för att ha spelat Kyle Reese i den första Terminator-filmen. Göteborg, Svenska Mässan, 2009.

michael-biehn

Tekniska prylar lockar de flesta av oss. Att jag trånar efter en Volvo XC60 2.4D och en Canon EOS 5D Mk II har nog ingen missat som då och då trillar in på min blogg. Men igår på festen fick jag äntligen känna på mobilen man drömmer om – iPhone. Apple´s finfina telefon kändes mycket mer rejäl än vad jag hade anat, den var väldigt snabb när jag bytte program och designen gör mig knäsvag. Jag vill ha en, helt enkelt.

Här stötte jag första gången på en iPhone. Apple har en jättebutik som ligger under jord, men av någon outgrundlig andledning så har den inte fastnat på bild, endast video. Så ni får nöja er med hur skylinen ter sig på samma plats. NYC, Grand Army Plaza, 2007.

grand-army-plaza

+ Trevlig fest i Björnes magasin. iPhone – Ja tack, hemskt gärna.

– Har nästan varit ledig lite för mycket, har börjat vänja mig vid det. Att gå upp lång tid innan tuppen lockar inte. Alls. But someone got to do it.

~ by onemountainsplace on March 8, 2009.

Leave a Reply

 
