En gammal krympling.

Pinsamt nog så har jag en del känningar i benen så här dagen efter min power-walking. Patetiskt. Missade det där med att stretcha, men jag resonerade som så att en 37 årig kropp ändå måste kunna promeneras i rask takt, utan att den skall behöva tänjas ut efteråt. Jag verkar ha haft fel. Har man blivit en gammal krympling? Jag trivs inte alls med nuvarande fysiska tillstånd. Jag saknar när Mr Jay fortfarande bodde i staden och ständigt peppade och manade på för mer träning. Jag tränar numera gratis om jag vill, detta hos min kund. Men det är inte alls samma sak som på mitt förra ställe. Lusten vill inte infinna sig när gäller lyftandet av skrot. Men kanske kommer suget när man åter fått upp flåset. Vem vet.

Sommaren är en mer aktiv årstid, om inte annat så bär det ut för massvis med makrofotograferande. Här två skalbaggar som jag inte med säkerhet kan namnge, jag låter därför bli. Kollanda, 2008.

couple

+ Jag har lyckats undvika onyttigheter en hel dag. Ordentlig frukost på kontoret, sallad till lunch och en röra av kvisttomater, vitlök, olivolja, citron, salt och rökt skinka till kvällsmål. Mycket gott. Dock har det druckits på tok för lite vatten.

– Skabb-Volvon, visst – den funkar, men nu har jag verkligen ledsnat. Det är svinkallt och det bullrar och rister. Fantasier dyker upp i mitt huvud om man kanske skulle passa på att krocka något as som byter fil i Tingstadstunneln på vägen hem, det kan nästan vara värt det. Obrukbar Skabb-Volvo och en intelligensbefriad medtrafikant som lärt sig en hård läxa; skulle kunna vara ett ganska OK resultat. Det svåra är ju att inte framstå som den vållande parten… Jag har hur som helst e-postat till den okände mailmannen, att jag kan tänka mig att acceptera hans skamliga bud på vraket. Hårt.

Nighters,

Mr Onemountain

~ by onemountainsplace on March 11, 2009.

Leave a Reply

 
