Imorgon är det upp till bevis.

Kat är i huvudstaden och jag har barnen. Men inte bara det, jag har en bil! Min lilla Aygo har varit mitt fordon sedan torsdagseftermiddagen och det är sannerligen frihet. Inga tider att passa direkt, förlorad tid går att köra in genom att välja smarta vägar eller helt enkelt genom att belasta högerfoten lite extra. Allt det där man saknar när man åker kollektivt. Jag slipper ha främmande folk alldeles intill och man får en mer aktiv färd till arbetet. Men jag skall inte såga kollektivåkandet, det funkar bra. Men får man välja så är valet enkelt. Bilar – det är min grej.

Akilles var en formidabel krigare med endast en svaghet – hans häl. Min akilleshäl är matematik. Som tur är kan man chansa när man gör högskoleprovet, är fru Fortuna med så kan de alltså ändå gå vägen. UK, London, Hyde Park, 2005.

achille_hyde_park

Imorgon är det då dags att göra högskoleprovet igen. Det var nästan 10 år sedan sist, då gick det väldigt bra tycker jag, 1,5. Men bäst före datumet har gått ut, så det är bara att göra om. Numera har de slopat möjligheten till att blanda in arbetslivserfarenheten när man söker till utbildningar. Pressen är således ännu högre. Ett vettigt resultat måste presteras, annars kommer man ingen vart. Jag har inte tränat någonting, bara tittat genom gamla prover som hastigast. Vissa av delmomenten kommer jag nog att klara hyggligt med hjälp av mognad och erfarenhet. Gamla akilleshälen matematik kommer det att bli många chansningar på. Kan man misstänka i alla fall. Upp till bevis!

Nya regler gällande intagning gör gällande att man inte längre kan tillgodoräkna sig de massa år man har i yrkeslivet. Varken jag, eller denna knipa, lär hamna i knipa om jag misslyckas. Men visst hade det varit kul att greja det. Slottsskogen, 2009.

knipa

+ Laddad är jag inför morgondagens tester. 2,0 är max, allt annat än 1,4 får räknas som en besvikelse.

– Är dock väldigt trött i knoppen, hoppas att jag känner mig hyfsat fräsch imorgon.

Nighters,

Chris

~ by onemountainsplace on March 27, 2009.

Leave a Reply

 
