Biltankar.

Många människor i min närhet tänker bil för närvarande. Mr JWalker har till och med slagit till på en Saab 9-3 Aero, ett rättframt beslut i dessa tider, men man måste få unna sig saker man tycker om. Och man måste ju verkligen säga att han tagit sitt medborgerliga ansvar i dessa bistra tider – genom att köpa svenskt. Eller åtminstone svensk-amerikanskt. Mrs A går i funderingar på att ersätta sin Clio med något lite nyare, dessvärre gärna en Renault igen verkar det som. Min bästa väninna har allt, utom bilsmak. Höjdarn verkar ha långt gångna beslut på att införskaffa en Volvo XC60. Dock så verkar han vilja vänta tills den kommer som tvåhjulsdriven, vad den då kommer att kallas vet ingen. Inte minst undertecknad är sugen på att byta kollektivresandet mot en ny bil. I mina drömmar kommer jag hem till residenset med en fullutrustad svart 2009 års Volvo XC70 D5. I realiteten torde det bli en något äldre Volvokombi. Måtte det kunna ske snart.

Volvo V70 är verkligen något för mig, här i Taxi Kurirs färger. Göteborg, Nya Allén, 2009.

V70 Kurir

+ Ledig dag imorgon. Det är en bra dag den där Kristi Himmelfärdsdag.

– Derby mellan Blåvitt och GAIS – borde kunna vara hur kul som helst, men mycket pekar på att det blir krigsskådespel i stadens centrala delar igen.

/Mr Onemountain

~ by onemountainsplace on May 20, 2009.

One Response to “Biltankar.”

  1. Jag kan hålla med dig om att den inte är läcker, men ack så billig och käck. Jag skulle också gärna köpa en flådig ny Volvo, men det blir alldeles för stort för mig och Doggi. Nä, lilla blåklockan får hänga med ett tag till. Du som gillar bilar så mycket, borde spara lite extra i din spargris, och köpa den som du verkligen vill ha 🙂

Leave a Reply

 
