Mors dag.

Idag har jag varit och firat min fina mor och passade samtidigt på att leta huggormar i vildmarken som omger deras lilla oas. Fann dessvärre ingen denna gång heller utan fann mest spännande småkryp, såsom sandjägare, timmerman och hästmyra. Hästmyran var vingförsedd och, förstås, gigantisk i sitt format. Den sprang runt likt en tok och var nästan omöjlig att få på bild. Men det är huggormen som är prio 1, med andra ord kammade man noll igen, sommaren har dock knapp börjat och jag är övertygad om att jag kommer att lyckas finna skogens giftigaste djur innan hösten är här.

Hästmyra på besök. Denna jättemyra är nästan att se som en termit. Gladeligen sätter den i sig trä, av sekunda intresse är det om det är virke eller trädstammar. Kollanda, Ranneberg, 2009.

Hästmyra

Robinson är nu avgjort och istället för den självklare vinnaren Jarmo så vann den borne taktikern Ellenor. Känns inte rätt, förvisso är det även ett socialt spel, men den gamle gubben har helt klart visat att han är en sann överlevare. Men sann rättvisa är inget annat än en utopi. Hoppas nu bara att de byter programledare till nästa säsong. Harald Treutiger eller Ander Lundin är vad jag helst ser.

Morsans vackra Azalea, eller är det en Rhododendron? Jag lär mig aldrig skillnaden. Kollanda, Ranneberg, 2009.

Azalea

+ Vädret är ju bara för bra just nu. Men visst hade det varit gott med ett förlösande regn, gärna nattetid. God mat och trevligt sällskap under Mors dag, grattis på dig morsan.

– Det går inget vidare i jakten på skogens skräck. Huggorm 2 – Onemountain 0.

~ by onemountainsplace on May 31, 2009.

Leave a Reply

 
