Back in Business.

Är sedan några dagar tillbaka på jobbet efter en av de bättre semestrar jag någonsin haft. Detta gjorde att krocken med måndagens Protect and Serve klockan 06.00 blev så plågsam. Kollegorna säger sig inte ha upplevt mig som särskilt seg och ringrostig – själv kände jag mig dock som om jag vore i en kokong av hårdplast. År av rutin och trygghet i min yrkesroll var som bortblåsta. Telefonsignalerna kändes som diffusa surr runt huvudet, jag orkade inte titta folk i ögonen och den fysiska tröttheten var påtaglig. Nu närmar sig dock dag nummer fyra i ordningen och jag börjar åter att känna mig hemvan. Tidigare somrar har jag alltid haft en längtan till mitt jobb, men i år har jag verkligen varit duktig på att lämna jobbet på jobbet och bara ägnat mig åt det semester är tänkt att vara – en tid för återhämtning, en tid för sköna upplevelser, en tid för slöande och slappande. Gött.

Fick frågan om jag tröttnat på polisbilar eftersom att ingen varit synlig på bloggen på ett bra tag. Hur man nu kan tro något sådant… Här en läcker Chevrolet Impala i NYPDs färger, med en härlig New York-patina. NYC, 5th Av; 2007.

NYPD 2061 MN Pct

Sedan några dagar tillbaka är gasolgrillen, som vi fick i bröllopspresent av ett antal kollegor, satt i drift. Jag har dock presterat lite ojämnt i min roll som grillmästare. Första gången bjöds det på kycklingfiléer inlindade i bacon – detta till ett jättelikt sällskap bestående av goda vänner från Skatteparadiset, men även från Göteborg och mer avlägsna Varberg. Den gången gick det hyfsat, de första blev kolbitar, men jag fick bättre ordning på dem efter ett tag. Under gårdagen grillades korv och det kan ju ingen misslyckas med. Idag skulle det åter igen bjudas på kyckling, som marinerats i förväg av Kat, men det gick inte alls bra. Grillgallret hade blivit lite rostangripet och jag hade ett fasligt sjå med att få rent detta, lavastenarna började att brinna då de verkar ha blivit mättade av fett och kycklingen blev överfärdig på utsidan och nästan rå i mitten. Jag ger mig dock inte, att grilla skall bli lika självklart som att koka eller steka.

Ms S DY pekade på en Volvo XC90 D5 under en vistelse i Varberg för några veckor sedan: “-Att du gillar Volvo det vet jag, men vad detta är för en ras vet jag inte.” Göteborg, Sörredsvägen, 2004.

Volvo XC90 D5

+ Ny torktumlare, för att ersätta den sedan några månader havererade föregångaren, blev inköpt idag. Leverans på fredag och då kommer det att bli lite fart på tvätthanteringen i residenset. Gasolgrillen är en höjdare, jag önskar dock att jag snart lär mig den på riktigt och slipper lita till tur när maten väl skall avsmakas.

– Återgången till jobbet har då inte varit lätt – när väckarklockan ringer önskar man att det bara vore en ond dröm.

~ by onemountainsplace on July 29, 2009.

One Response to “Back in Business.”

  1. Ja du jag verkar ha fått värsta energin. Gött. Det händer nått! :)Kör jag slut på dej?
    Du verkade inte så nöjd idag när jag bad dej borra och såga och fixa… Stackars älskling. Men o andra sidan har du bett mej om att jag ska vara på så att du tar tag i saker… 😉 Hur ska du ha det baby? 😀
    I love u och jag tycker att du är helt fantastisk och underbar. Du fixar och gör det så fint! 🙂 Love you forever. Puss // fru

Leave a Reply

 
