Queen.

Det är precis vad hon är Kat – en Queen. Hon är fantastisk och jag är så ofantligt stolt över henne. Efter en massa års harvande med skrikande barn och måttlig löneutveckling har hon nu hittat rätt. Som den borne skeptiker jag är, var jag först mycket tveksam till att vi skulle satsa våra sista likvida medel på några sminktuber, speglar och varuprover från Mary Kay. Min inställning var att hon kanske skulle kunna fixa tillbaka pengarna på något halvår eller så. På två klasser hade hon tjänat in allt och lite till, trots att hon i stort sett inte sålde något alls på den första. Så har det rullat på, lådvis med produkter kommer hem, produktskåpet i residenset gapar dock nästan alltid tomt – allt går åt som smör i solsken.

Så fick då Kat sin diamantring, som hon kämpat för i ett år, då hon blev så kallad Queen of Sales. Bildkvaliteten lämnar mycket att önska, och jag kan inte ens skylla på något – förargerligt. Göteborg, Svenska Mässan, 2009.

Queen of Sales

Direktförsälning har inte det bästa ryktet, många gånger välförtjänt dåligt, och är det något jag ogillar – och som dessutom är olagligt, är det pyramidspel. Alla mina fördomar har under året kommit på skam. Mary Kays marknadsplan är lika unik som fantastisk. Det här är 100 % seriöst, vem som helst har möjlighet att komma till den högsta positionen – om man är beredd att jobba för det. Jag har under året som gått sett henne växa som människa. Bli gladare, starkare och drifitgare. Varje måndag kilar hon iväg på sina utbildningar och kommer hem med ett kollegieblock fulltecknat med information om de senaste produkterna, försäljning och coachning. Hon är ytterst professionell, påläst och förtroendeingivande i sin roll som hudvårdskonsult. Tillsammans skall vi nu ta oss igenom kvalificeringsperioden, DIQ, och jag ser fram mot att få se henne på scenen nästa år – då hon som Sales Director satt en ny milstolpe i sitt liv. För att inte tala om mitt.

Traditionsenligt så var Scandinavium rosa under seminariedagarna. Göteborg, Skånegatan, 2009.

MK @ Scandinavium

+ Kat blev Queen of Sales, föga förvånande då hon under året sålt sina fina produkter på löpande band. Nu är ett nytt Mary Kay-år inlett, målet är minst satt till att bli Sales Director och det målet är inte långt borta. Om två månader bör vi stå där om allt går enligt plan. Det kommer att förändra vår situation dramatiskt. Och då i en mycket positiv riktning. Mary Kay – maken till företag har jag aldrig upplevt. Jag är djupt imponerad av det jag nu sett under ett års tid. Awards Night – att få gå på Rondo iklädd smoking, minglandes med idel välklädda damer och herrar är en häftig upplevelse.

– Har inte haft möjlighet att lämna tillbaka min snygga James Bond-smoking till Tony´s, hoppas nu att jag inte åker på dubbel hyra…

/Chris

20090830 KgX BMI Y VkmP29 Ttb28

~ by onemountainsplace on August 30, 2009.

One Response to “Queen.”

  1. Åh, så vackert du skriver om din fru och så sant!
    Hon (och även du)har också hamnat i den rosa bubblan där man kan gå hur långt som helst.Hennes framgångar drabbar ju hela familjen, det är så med Mary Kay. Lycka till i fortsättningen med Erat företag!

Leave a Reply

 
