Buss 503.

Imorgon skall jag testa ett nytt sätt att ta mig till Göteborg. Kombinationen 515/Blå Express har inte alltid fungerat optimalt och jag är väldigt trött på expressbussens låga standard. Kalla, vandaliserade, brinnande, tjuvstartande, gnisslande och bullriga vrak skall nu i möjligaste mån ersättas med det, enligt hörsägen, fräschare alternativet 503. Med avgångstider varje kvart är det här är en busslinje framtagen främst för att frakta folk till och från Göteborg i rusningstid. Enda nackdelen som står att finna är en fem minuter längre promenad – helt klart något jag kan leva med. Detta kan nog vara något för mig, morgondagens tester är avgörande för detta.

Buss 503 skall vara något alldeles extra, åtminstone jämfört med andra busslinjer som går mellan Skatteparadiset och Göteborg. Imorgon tänker jag bilda mig en egen uppfattning. Partille, Gamla Alingsåsvägen, 2009.

+ Inventering genomförd av Kat´s varulager. Saab-entusiaster kommer att samlas i Trollhättan för att hedra sitt favoritmärke. Datum för detta är 2010-01-17, kl 11.00. Man räknar med åtminstone 500 deltagande Saabar som sedan skall åka i konvoj från Saabmuséet ut till Saabfabriken. Jag har ingen Saab, men det lär ändå bli något värt att se. Min farbror, Mr I, fyller år idag.

– GMs ovilja att sälja Saab Automobile. Det måste väl ändå vara mer fördelaktigt att sälja till ett lågt pris, än att behöva betala för en nedläggning som kommer att vara i flera år? Det fyllo som började veva på ett Ryanair plan i somras, och som därför fick nödlanda i Göteborg, har fått sitt straff sänkt av hovrätten. Från åtta månvarv bakom galler till dagsböter. Det lönar sig onekligen att överklaga, även i solklara fall som detta.

/Chris

~ by onemountainsplace on January 7, 2010.

Leave a Reply

 
