Gangsta Motors.

GM beter sig riktigt svinaktigt. Att vara anställd på Saab Automobile i dessa tider måste vara som den värsta av mardrömmar. Ena stunden skall de läggas ned, nästa stund finns det ett antal intressenter – redo att köpa biltillverkaren. Buden har dock inte bedömts som tillräckligt feta och pressen skriker ut att sista spiken i kistan nu definitivt är slagen. Men bara timmar senare tillkännager General Motors att man nu ger Saab ytterligare två veckors respit. Det känns mer och mer som att de försöker mjölka fram bästa möjliga bud, genom att framföra hårda hot om nedläggning. En lek med högvis av pengar, ett respekterat varumärke och förtvivlade anställda och underleverantörer. Utöver Spyker Cars så är enligt uppgift ytterligare en intressent nu aktuell i förhandlingarna med GM – Genii Capital. Hur detta kommer att sluta vet nog förmodligen ingen. [GP]

Saab som polisbil, kanske inget man ser om sisådär fem år. Ingen vet riktigt, men vad man vet så kör GM en riktigt svinig stil i det delikata spelet om den anrika biltillverkarens framtid. Göteborg, Vågmästaregatan, 2010.

+ Vädret är verkligen toppen. Riktigt, riktigt kallt och med det en massa skadedjur som inte kommer att få uppleva den värmande vårsolen.

– General Motors kör en väldigt trist stil, åtminstone om man skall tro på alla de uppgifter som når en via media. Det är verkligen inte roligt att demontera en verksamhet. Inom en snar framtid kommer jag dock att få jobba framåt igen. Skall bli skönt.

/Chris

~ by onemountainsplace on January 13, 2010.

4 Responses to “Gangsta Motors.”

  1. Igår besökte jag Di´ gröne´ på Amerikaskjulet. Jag lämnade dem knappt en timme senare med några namnteckningar nerplitade på väl valda papyrus -en något overklig känsla genomsyrade hela besöket, jag har kanske inte helt förlikat mig med tanken på vad som stundar framöver…
    Idag är det den 13/1, tjugondedag knut, och vad jag har väntat på denna dag!!! Tack alla Ni som funnits vid min sida under perioden som varit. Utan Er…

    • Jo, jag förstår hur du känner. Men i vissa fall är det bara att välja, hellre grönklädd än inte alls. Var glad att du slapp lila, det var fyra speciella år på Kurres Väktarfirma – det kan jag säga dig. Du får ju dessutom stanna kvar hos världens förmodligen bästa kund. Alltid något.

      Att finnas vid din sida är inget du skall tacka för, det är så det skall fungera.

  2. Du är medveten att kylan gör det svårare för dig att hitta och fota huggormen va? En stor del av beståndet kommer dö i kylan sa Skansen-Jonas (jag läste det i Aftonbladet så det måste ju vara sant? :P).

    • Ja du Sanna, det finns ju en baksida med det mesta. Blir nog kämpigt att hitta ett ex, men jag får i alla fall försöka. Sant lär det säkert vara – tyvärr.

Leave a Reply

 
