Kalas de la Grande.

Fred på jorden – en lika underbar som naiv tanke. I den inbjudan som Kat skickat till släkt och vänner stod det att jag önskade mig just detta, och vid det kalas som igår kväll hölls i residenset inbefriades denna önskan. Kat´s kusin överräckte en tjusig planta i en lika tjusig kruka. Ståendes på blomsterjorden och fastsurrad i stammen fanns ett litet mjukisdjur – försett med namnskylten Fred. Utöver denna roliga gåva överöstes jag med presenter från de närvarande – rosor, tulpaner, finfina presentkort, whisky – en tolvåring vid namn Auchentoshan, Gudfadern-trilogin, boken De hängda rävarnas skog av Arto Paasilinna och jag är numera, genom Better Globe, stolt ägare till ett träd i Afrika. [Phenomenal Woman] [Auchentoshan] [Better Globe]

Generationer. Ung och gammal gråtrut härdar ut -15C, under förra veckans permafrost. Om jag själv är gammal eller ung är inte helt lätt att svara på, allt är relativt. Göteborg, Banehagsgatan, 2010.

+ Ikväll skall jag titta på den första av Gudfadern-filmerna. Mina förväntningar är skyhöga, vilket inte är så konstigt då de av många anses vara det bästa som gjorts. Quantum of Solace – Såg filmen idag igen, den bara växer i mina ögon. En orgie för alla som älskar det där med hemliga agenter, hemliga organisationer, action, flärd, stil och klass. Lyckat födelsedagskalas med glada vänner och släktingar, Schwarzwaldtårta och whisky.

– Den sämre av dagar, ledighet kommer inom den närmaste framtiden att vara lyxvara – varför man då ägnar en söndag åt att bara lata sig och inte ens sticka näsan utanför dörren kan jag inte svara på. Momsredovisning – kanske det tråkigaste jag vet, men till min stora glädje så är det sista gången. För min del, skall jag väl säga – vi har nu skaffat en revisor som får ta hand om den biten.

/Chris

~ by onemountainsplace on January 17, 2010.

Leave a Reply

 
