Kapten Klänning.

Kapten Klänning. Göran Lindberg – känd, respekterad och omtalad för att slagits för kvinnors tuffa situation i den mansdominerade poliskåren, visade sig vara av den värsta tänkbara sorten. Av allt att döma så är bevisningen mot förre polischefen övertygande, att han nu är häktad och dessutom namngiven innan han ens har dömts tyder på detta. Detta är ett första klassens svin och ett oönskat element i samhället. Brottsrubriceringarna är föga smickrande – Våldtäkt och förberedelse till grov våldtäkt mot barn. Får han fängelse, vilket jag utgår ifrån, så är jag inte det minsta avundsjuk. Han har ju onekligen vissa icke fördelaktiga meriter för ett liv bland andra kriminella: Polis, sexbrottsling och som lök på laxen – mot ett barn. Gubben lär inte leva många minuter om han inte isoleras helt. Jag kan inte låta bli att undra vilka de andra, enligt uppgift mer eller mindre kända, personerna i härvan är. Fram med dem i ljuset bara, låt huvudena rulla. [Aftonbladet]

Polisen har hamnat i ordentligt blåsväder, en riktig höjdare inom kåren visade sig vara en riktigt ful fisk. Göran Lindberg torde ha få vänner i skrivande stund – Svikna kollegor, upprörda vänner och släktingar samt väntande interner som kommer att visa honom vad sexualbrott mot barn är värt på kåken. Göteborg, Volvomuseet, 2009.

+ Bara veckan kvar till nästa Whiskyprovning. Temat är som tidigare nämnts irländsk whisky, och enligt uppgift från ordföranden i WCWF, West Coast Whisky Friends, så skall vi prova hela sju sorter. James Cameron torde vara nöjd i tider som dessa, hans film Avatar har nu seglat om en annan av hans filmer, Titanic, och är med andra ord världens mest inkomstbringande film. Jag har ännu inte sett den film som alla hyllar, jag tycker att allt jag ser om den verkar vara oerhört “plastigt”. Kanske kommer jag att gilla den, men det skulle förvåna mig väldigt mycket om den är bättre än just ypperliga Titanic. En personlig favorit som jag utan att tveka gett 10/10 på mitt IMDb.

– Göran Lindberg – ett ärkedrägg som nu lever på lånad tid. ICAs jordnötter med Chilismak; de smakar verkligen riktigt tråkigt. Det har varit en fantastisk vinter, men nu har jag börjat tröttna på den eviga permafrosten.

/Chris

~ by onemountainsplace on January 29, 2010.

Leave a Reply

 
