Fullt ös mot Skatteparadiset.

En buss började under kvällen att brinna i Skatteparadiset, mer exakt på uppställningsplatsen vid Järnringen. Jag har tidigare skrivit om en Blå Express som började brinna en morgon på Allum. Att det skulle röra sig om ett av de gamla rasen som trafikerar den linjen är dock inte sannolikt – dessa parkeras enligt säker källa någon annanstans. Däremot kan det kanske ha varit den ordentligt varmkörda Volvo 7500 som trafikerade 503 på hemvägen idag. Chauffören med den rejäla mustaschen körde som en galning; likt en torped for den blå ledbussen fram på Burggrevegatan och på E20 blev vi inte omkörda av någon. Hemma i Partille struntade han i Nils Henricssons väg – trots att flera passagerare tryckt på stoppknappen, genade genom snövallar och körde sladdandes i varje snöbelagd kurva. Visst var jag hemma snabbare än på länge, men det kändes nästan som att han ville köra sönder bussen. Det konstigaste av allt var dock att bussen inte ens var sen. Om det nu är det aktuella fordonet som brunnit vore det synd, jag gillar verkligen busstypen. [GP

Skrattmåsen är vanlig här på Onemountainsplace, mest för att den är så oerhört vacker. Den förmodat lyckliga fågeln är dock missvisande, någon glädje kan jag egentligen inte känna efter dagens värstingpass. Varberg, Varbergs fästning, 2009.

+ Imorgon kommer den förjtusande Ms Pink Passion till Skatteparadiset. För att slicka såren från dagens övningar unnade jag mig en liten Laphroaig. Lafröjd, som Mrs A skämtsamt brukar säga, är lika mycket Onemountain som Toblerone är för Mona Sahlin och temlor är för Ture Sventon. Lite skratt kan man ändå unna sig, nu när man fått mat i magen och fått vila ryggen lite grann. Jakob Eklund, som spelar Johan Falk – den fiktive Göteborgspolisen, är knappast sparsam med en av svenskans kortare svordomar och AIK har gjort en kul poäng av att så många i Göteborg heter Glenn (tipstack till Mangegee). [Youtube] [Youtube

– Visst har jag till viss del mig själv att skylla, men dagens arbetspass måste ha varit det mest slitsamma i modern tid. Jag har ingenting emot chaufförer som är glada på gasen, men det är skillnad på att köra fort och att köra vårdslöst.

/Chris

~ by onemountainsplace on February 9, 2010.

Leave a Reply

 
