Färger.

Kung Bores vinter är inte ett dugg rolig längre och nu längtar jag bara efter färg i alla dess former. På tal om det så är Colors en alldeles ypperlig snutfilm som utspelar sig i Los Angeles. En av mina absoluta favoritskådisar Robert Duvall gestaltar en äldre och erfaren polisman som får en ung hetsporre till partner – spelad av en annan favorit på duken: Sean Penn. Hans civila polisbil har den i sammanhanget ovanliga färgen gul, något som i kombination med hans hårdföra stil snabbt ger honom smeknamnet Pacman. LAPD har en tuff och som det verkar, omöjlig, uppgift i att städa upp bland stadens många färgglada gäng, denna premiumrulle ger en mycket målande beskrivning av detta. Colors – En riktig färgklick i min DVD-samling – 9/10.

Diverse bilder för att skapa lite färg i den grå-vita vardagen. Blomflugan, den blå blomman, maskrosorna och den udda tvåvingen på smörblomman fann jag vid Kvastekulla, Partille. Den gröna skalbaggen förevigades i Gammelstad, Luleå och det blommande trädet i Göteborg, Nya Allén. Liljorna och de trumpetliknande blommorna hittade jag i Kollanda och kolfjärilen i Varberg, Getterön. Samtliga bilder från 2009.


+ Den bästa dagen jag kan minnas – anledningarna till detta är flera, men en sak skilde sig i allt väsentligt från de andra – men det är inget jag tänker nämna på det här stället. På måndag kommer min nya mobiltelefon till det lokala postkontoret. Det blev en iPhone förstås och jag kan knappt vänta tills dess. Nytt telefonnummer blir det således, alla som står mig nära kommer dock att bli delgivna detta via SMS kommande vecka. Förutom “N” då, men det löser vi med penna och papper. Stora delar av dagen har ägnats på min nya arbetsplats, det är min fulla övertygelse att jag kommer att stortrivas där.

– Avrustningen av min nuvarande avdelning är inte kul, spik för spik slås dock i kistan och om drygt en vecka kan jag gå vidare.

/Chris

~ by onemountainsplace on February 17, 2010.

4 Responses to “Färger.”

  1. Janne Walkers focal mission this year: To force Mr “N” to get himself a f****ng cellphone!!!!!:-)

    • Ett väldigt bra mål, Janne. Dels för dig, även för mig – men framförallt för honom själv. Saker och ting kommer att gå mycket lättare då. Speciellt när bilen havererar en tidig morgon mitt ute i ingenstans.

  2. No thanks, No cellfån in my bag!!!
    Lycka till med uppdraget…
    På tal om mitt bilhaveri kl. 05:15 en lördag för några veckor sedan, den gav mig ytterligare ett tillfälle att stifta bekantskap med det motsatta könet. Den här gången en kvinna från Hovås (!) som kände sig som en av de få utvalda att få hjälpa den stackars standsatta mannen (i uniform dessutom!) längs vägen. Behöver jag tillägga att blommor och choklad är på väg till henne?

    • Nej det behöver du inte tillägga – alla vet att du är såväl charmör som gammaldags. Det är härligt med folk som lever lite som man gjorde förr.

Leave a Reply

 
