Glad Påsk.

I stort sett hela påsken har ägnats åt Protect and Serve. Efter att i dagarna tre, i en mestadels fantastiskt vacker västkustmiljö, ha åtgärdat en aldrig sinande ström av inkommande ärenden i form av inbrottslarm, trasiga portar, störande grannar, utelåsta tanter, fyllon på fel ställen och felparkerande båtfolk så kändes det konstigt att helt plötsligt ha en ledig dag. Vaknade upp tidigt – bara för att finna att alla i residenset sov som stockar. Jag har inte riktigt kunnat uppskatta dagens kravlöshet, en rastlöshet utan dess like har gjort sig påmind i kroppen mest hela dagen. Jag inser nu hur en hund som avlats för hårt arbete, men som tvingas bo i en trång lägenhet, egentligen kan känna sig. Efter att någon timme gått, kom jag dock att tänka på alla de vänner som flera gånger har rekommenderat mig att lyssna på P3 Dokumentär. Sagt och gjort, körde igång SRs applikation i min iPhone 3G och lyssnade hängivet och intresserat på dokumentären om EU-toppmötet i Göteborg 2001. Mycket intressant och snyggt paketerat måste jag säga. Glädjande nog finns det en uppsjö med andra händelser – som bara väntar på mig.

Det satt långt inne, men till sist fick jag känna lite påskkänslor då vi satte oss vid köksbordet för att måla ägg. Min variant blev någon sorts variant mellan Kalle Anka och en kyckling – fast jag glömde måla dit en underkäke. Hur som, gott var det i alla fall. Partille, Residenset, 2010.

+ Påsken är en mysig högtid, inte lika seriös som julen – men väl så trevlig. Min patrullbil imponerar stort; utrustad med allt man kan tänkas behöva för allehanda ärenden. Försedd med en härlig väghållning och en råstark dieselmotor med mjukt växlande sjustegad automatlåda till. Volvo V70? Nej, så bra är den inte – men nog är det en fin bil alltid, den senaste kombiversionen av Skoda Octavia. P3 Dokumentär – rekommenderas starkt till den som har det minsta lilla intresse av nutidshistoria. En ny säsong av America´s Next Top Model har precis startat upp på TV3. En TV-serie jag håller högt, mycket tack vare fotosessionerna med Nigel Barker i spetsen, men förstås mest för Tyra Banks skull. En härlig mix av humor, självdistans, professionalism och skönhet – det är programledaren i ett nötskal.

– Har inte haft vett på att uppskatta min ledighet. Men å andra sidan, det är ju ledigt imorgon också.

/Chris

~ by onemountainsplace on April 5, 2010.

Leave a Reply

 
