Hjulet.

Varje dag ser jag hjulet, och för varje dag har det fått fler ekrar. Enligt GP så är nu cirkeln sluten och imorgon väntar monterandet av de blå gondoler som skall transportera turister och nyfikna på en 360 graders tur. Varför man nu skulle vilja åka i hjulet istället för att se staden från den högre belägna utsiktsplatsen i Läppstiftet. En mer romantisk upplevelse blir det säkerligen, men annars ligger hjulets kvaliteter mest i dess trevliga utseende. Får man förmoda. En naturlig fråga är förstås vad hjulet skall heta, Sture Allén föreslår dock att det tillsvidare – kort och gott kallas för Hjulet.

På måndagskvällen hade man kommit halvvägs med monteringen av själva Hjulet. Hjulet är för övrigt, åtminstone tillsvidare, det namn som Sture Allén helst ser att man använder. Göteborg, Kanaltorget, 2010.

+ Jag gillar Hjulet mer och mer, det har helt klart gjort Göteborgs skyline än mer spännande. VCC har nu gått bra en tid och idag tillkännagav företagsledningen att man är i behov av att nyanställa ett par hundra personer till produktionen. Ökad efterfrågan och en förberedelse inför kommande Volvo V60 sägs vara den glädjande orsaken. go: – Göteborgs logga, med det liggande “ö-et” är lika enkel som genial. Träningen går fortsatt framåt, men mest glädjande av allt var ändå vågens fina besked – knappt 90 pannor.

– Mitt jobb må vara roligt och fartigt, men oj vad jag är trött på kvällarna. Inte ens min favorit på TV, Two and a Half Men, kan hindra mig från att tappa huvudet.

/Chris

~ by onemountainsplace on April 13, 2010.

One Response to “Hjulet.”

  1. Undrar hur mycke hönsen gav tjuven för det där fyndiga namnet. Usch vad jag ogillar ryggdunkarmentaliteten. Sedan tycker jag hjulet är både fult, onödigt och korkat. Redan nu finns Liseberg och kan erbjuda bra mycket bättre åkatraktioner och dessutom med Göteborgs vind- och regngaranti på köpet lär väl inte ett hjul som står vid kajplatsen vara så tilltalande. Om du inte tror mig så åberopar jag fallet “Lex-Arendal” även kallat stället gud glömde. Har det någonsin varit under 10 sekundmeter därute?

Leave a Reply

 
