Hundra känns fjärran.

Söndagen är här och med det var så dags att lansera Projekt Armhävning. Sagt och gjort, jag körde igång applikationen 100 Push Ups där jag först fick ange ett startvärde. Med andra ord hur många armhävningar jag är god för i otränat skick. Antalet är föga smickrande, men det är ju därför jag har tänkt att plåga mig med detta under 6 veckors tid. Programmet utlovar nämligen att jag, när dessa veckor har gått och har följt upplägget, skall jag vara god för 100 stycken. Efter registreringen så var det då dags, av med skjortan och trycka på “Start“. Nybörjarprogrammet såg för mig ut enligt följande: 12 armhävningar, en minuts vila, 10 armhävningar, en minuts vila, sju armhävningar, en minuts vila, sju armhävningar, en minuts vila och så slutligen 9 armhävningar. Det fanns inte mycket must i den sista omgången – där jag helt enkelt fick stå på knä. Nu har programmet ordinerat en vilodag – således blir det till att köra på tisdag nästa gång. Hundra repetitioner känns väldigt fjärran just nu, men det är bara att bita ihop och kääämpa som Gunde Svan skulle ha sagt.

Denna kaja njöt till fullo av den stekande solen. Roande nog ser den lite ut som jag känner mig efter armhävningstortyren i residenset. Tankarna går för övrigt även till iPhone-spelet Angry Birds som släppte 15 nya banor och nya fåglar med den senaste uppgraderingen – hur kul som helst. Göteborg, Slottsskogen, 2008.

+ 100 Push Ups – aldrig tidigare har jag tränat armhävningar på detta sätt. Historiskt har det alltid varit psyket som satt stopp, men när man har någon/något som driver en så kör man tills musklerna lägger av.

– Träningsvärken från dagens övningar kommer förmodligen att vara mördande.

/Chris

~ by onemountainsplace on April 25, 2010.

Leave a Reply

 
