Hemma gör den ingen nytta.

Det är när kameran ligger hemma på hyllan eller när man har tidsnöd som det händer. Därför strävar jag efter att alltid ha kameran med mig i min israeliska ryggsäck. Men idag skulle jag hjälpa Mr A att flytta, så det hade liksom inte varit praktiskt att försöka ha koll på apparaturen hela tiden. Jag lät den således ligga hemmavid – något jag ångrat mest hela dagen. Strax innan brorsan anlände såg jag grannkatten leka en livsfarlig lek med en fullstor huggorm på gångbanan endast 100 meter från residenset. I Skepplanda stod det enorma lastbilar med fullstora hus lastade på släpen som skulle flyttas till annan ort. Och i närheten av Lödöse skyltade den lokala macken med alla tiders mest felaktiga prisuppgift – E85 för 99.99 kr litern. Nåväl, inget att göra. Bara att försöka lära av misstagen.

Grodor och paddor finns det mängder av i Partilles skogar, men ormar har det hittills varit ytterst sparsamt med. Tills idag då en fullstor best iaktogs då den utmanades av grannkatten på gångbanan inte långt hemifrån. Partille, Bohusleden, 2009.

+ Det finns bevisligen huggorm i skogen invid residenset – mitt sökande efter den vackra och fruktade ormen är således inte förgäves. Imorgon, på självaste nationaldagen, tänker jag gå upp tidigt för att försöka finna dem i den goda morgonsolen.

– Kameran hemma – alltför många gånger har det hänt.

/Chris

~ by onemountainsplace on June 5, 2010.

Leave a Reply

 
