En aktiv tvååring.

Idag fyller Onemountainsplace inte mindre än två år. Mycket text har det blivit och någon procent av min bildbank har fått se allmänhetens ljus. I början var det mycket tankar kring det stundande bröllopet med Kat som präntades ned, med tiden har bloggen kommit att handla om allt möjligt. Det är lite kännetecknande för mig som person, jag är lite intresserad av i stort sett allt. Kanske till och med golf, men jag skall låta det vara osagt – då jag ännu ej varit i närheten av att prova utslagens konst. Så vad skriver jag om då? Göteborg är det överlägset mest förekommande ämnet – i inte mindre än 267 inlägg nämns Sveriges framsida på något sätt. Andra tunga genrer är bl.a. Partille, Volvo Cars, Protect and Serve, New York City och Kat – förstås. Jag har haft kul och showen lär fortsätta. Imorgon riktas världens blickar mot Svedala – det måste ju nämnas på något sätt.

Ett litet urval av bilder från alla möjliga sammanhang. Så som det skall vara på Onemountainsplace. Fr.v. Grön sandjägare, Kvastekulla, Partille, 2010. Hundar som rastar sig själva i Kensington Garden, London, 2005. En italiensk polis med tuffa brillor och miljövänligt åk, Rom, Basilica di San Pietro, 2006. Engelska sydkusten – kanske den vackraste plats jag besökt, Dorset, 2006. Inlines är poppis i New York City, Hudson River Greenway, 2007. Kat i läcker klänning på Läckö slott, 2008. Polisen kör eskortservice i Stockholm, Jakobsgatan, 2010. En storhet – C-17, var på besök i Såtenäs i samband med en flygshow, 2006 och slutligen min lätt slitna förlovningsring, residenset, 2008.

+ Bloggen fyller två år idag. Det skall firas med tårta och kaffe tänkte jag.

– Tiden går alltför fort. Det är lätt att konstatera när man kollar runt i bloggens historik.

/Chris

~ by onemountainsplace on June 18, 2010.

2 Responses to “En aktiv tvååring.”

  1. J Walker ber att få gratulera Dig och din eminenta blogg på 2:årsdagen. 🙂

  2. Thank U man! Tårtan var god det kan jag försäkra. Saknaden efter min stabila ex-partner är dock bitvis mycket svår. Veckan på jobbet gav dock såväl segersötma som mersmak. Men det får vi diskutera i enrum över någon dyrare rusdryck – Made in Scotland.

    Bilderna du eftersökt, och beställt, har jag bränt sedan länge, logistiskt har det dock kört fast. För närvarande ligger de i ett vadderat kuvert djupt inne i Lingonbunkern, närmare bestämt herrarnas svettiga omklädningsrum… Men jag skall försöka leverera dem till ditt område – där man inte längre har någon jurisdiction…

    Ha det fint J Walker, miss You a lot.

    /Chris

Leave a Reply

 
