Semester – Del 1.

Semester, lätt ett av mina favoritord. Trots att jag, och många i min omgivning, ser mig som arbetsnarkoman så behövs dessa veckor verkligen. Del 1 av semestern varar dock bara veckan ut, sedan är det på igen ett antal veckor. Jag skall försöka ge mig själv lite kvalitetstid, räknar med badpremiär i Kåsjön, läser troligtvis ut fantastiska boken Den glömde soldaten och reser nog en sväng till kontinentens början – Skåne. Men vad jag vet är att jag idag skall städa i residenset (en förutsättning för att kunna avnjuta ledigheten) samt rensa den lilla rabatten.

Med varm hand lämnar jag nu över arbetet till mina kollegor och unnar mig en slapparvecka. Göteborg, Fiskhamnen, 2010.

+ Fiskade i Mjörn för några dagar sedan. Ny fiskeutrustning införskaffad och abborrarna, ja de nappade som aldrig förr. En helskön dag med de bästa av vänner, lugn och ro, god mat och dryck. Midsommarafton firades faktiskt, trots att den mestadels bestod av Protect and Serve. Peter Pan och hans goa dam, Ms Friday, försåg oss med grillad mat och helsköna diskussioner långt in på kvällen. Tack för trevlig stund! Fotbolls-VM förstås. Kul att det går så bra för Maradonas Argentina och för färgstarka Ghana.

– Jobbat hela midsommarhelgen. Midsommarafton, som jag laddat för i dagar innan, visade sig bli riktigt lugn. Söndagen, som jag räknat med skulle bli lugn, blev alla tiders värsta arbetspass. De akuta jobben låg på hela dagen. Från arla morgon till strax innan 17, då min skakande kropp fick välbehövlig “frukost” och rykande hett “morgonkaffe”. Men för att förtjäna lite ledigt så skall man väl pressas lite extra mot slutet. Fotbolls-VM. Trist att behöva se Ronaldos småbarnstrots, ett solklart Englandsmål bortdömt och Frankrikes så kallade stjärnor dala. Samt, förstås, ljudet från Satans favoritinstrument – Vuvuzelan. Direkt skadligt på plats, men förbannat irriterande även på andra sidan jorden.

/Chris

~ by onemountainsplace on June 28, 2010.

2 Responses to “Semester – Del 1.”

  1. Mjörn tillhör en av mina favoritsjöar. Här drog J Walker upp en gädda på 10 kg för många år sedan. De va en tuff match. 2 pass kvar av Protect and Serve, sedan är det Bonjourno Italia. 🙂 Ha en underbar sommar Chris!

    • 10 kg gädda… aldrig varit i närheten av. Drygt två pannor är det jag lyckats prestera, kanske har jag för blygsamma wobblers och skeddrag… Numera kör jag mest jigg, spinnare och mindre wobblers – fiskstorlek därefter. Men jag vill ju helst av allt ha en riktigt fet abborre, med rejäl puckel och matchvikt på åtminstone kilot. Det vore något att smaka det.

      Önskar dig en trevlig sommar, den är mycket välförtjänt partner. Hör av dig om du har tråkigt, vill ta en kaffe eller fiska lite någon dag.

      /Chris

Leave a Reply

 
