Sveriges vanligaste bil.

Mycket pekar på att så kommer att bli fallet. Det är en Volvo, det är en kombi och det är en lagom stor sådan. Precis vad svensken har väntat på. En av alla oändliga fördelar med att bo i Göteborg är att man då och då får se biltillverkarens ännu ej lanserade modeller i trafiken. Senast jag såg en V60, då saffransgul, var för ca två veckor sedan i morgonrusningen på E6. Idag var det dags igen, i hastigheter långt bortom körkortsgränsen kom provvagnen farandes. Om ambitionen är att bilen skall synas så lyckades föraren med sin uppgift – med sådan blytung gasfot väcker vilken bil som helst stor uppmärksamhet. Hur som, den vackra bilen kommer att finnas i en mängd olika bensin- och dieselvarianter – det är nog ingen dum gissning att dieselvarianterna kommer att sälja bäst. Den vi såg idag var en D5, alltså den största dieseln på hela 205 hk.

Den nya Volvon framfördes allt annat än diskret. I farter på uppemot 160 km/h på E6 söderut såg man bilen – vare sig man var bilintresserad eller ej. Nära Kungsbacka tvingades föraren dock sakta ner och Kat hann då knäppa denna bild genom vindrutan. Kungsbacka, E6, 2010.

+ Volvo V60 – kommer tveklöst att bli en dundersuccé. Det är bara att gratulera Geely till ett bra köp. Hade en riktigt trevlig kräftskiva i potatisstaden Alingsås igår kväll. Jag fick dessutom vara fyllechaufför – vilket gjorde att jag mådde lika fint när jag vaknade.

– The Event. Mycket har det snackats om denna nya amerikanska TV-serie på SVT. Tvära kast fram och åter tidsmässigt och en känsla av att jag sett det förut gjorde att jag somnade. Inget för mig.

/Chris

~ by onemountainsplace on September 26, 2010.

Leave a Reply

 
