Vintern står för dörren.

Kung Bore är nu åter i antågande. Stormvindar, blixthalka, minusgrader, hagel och lättare snöfall skvallrar om att han fullständigt struntar i begreppet global uppvärmning. Många har redan råkat illa ut i årets premiär av halkan, trafikradion på SR P4 gick under gårdagseftermiddagen varm gällande diverse krockar och avåkningar i Bästkustområdet. Det var också där, på Jordfallsbrons spegelblanka klaff, som jag på den arla lördagsmorgonen såg en VW Transporter, i förhållandevis hög fart, göra en 180-graders vändning. Den uppenbart chockade hantverkaren klarade sig med blotta förskräckelsen. För min, och alldeles säkerligen för hans del, var det dock en väckarklocka. Idag blir det till att hänga på vinterdäcken på Aygon, som förstås är försedda med dubb – allt annat är en chansning.

Det känns som att vintern precis lämnade oss, nu är den snart här igen – med allt vad det innebär. Göteborg, Korsvägen, 2010.

+ Kronprinsessan Victoria kommer till Göteborg idag, mer exakt till Hammarkullsskolan kl 1600. Då jag inte har något bättre för mig, ledig igen, så kommer jag nog att kolla in spektaklet. En bild på Vickan och Daniel hade varit trevligt.

– Den första förrädiska halkan har anlänt. Varje år skrynklas mängder med plåt då man naivt blåser på som vanligt. Ute sent med bilbesiktningen – som vanligt. Till min stora besvikelse så har Bilprovningen även valt att stänga ner Drop-In alternativet på de flesta ställen. Närmaste station för mig är Falkenberg (!), och dessvärre har jag inget val. I november inträder körförbud. Bara att ladda en termos och se glad ut antar jag.

/Chris

~ by onemountainsplace on October 22, 2010.

2 Responses to “Vintern står för dörren.”

  1. Skrämmande att du inte nämner att du stöter på en riktig celeberty i Mange. Självklart gjorde jag din dag genom att flasha med mina enorma biceps….>:)

    • Ja, faktiskt. Det senaste inlägget skrivet under stress, om det känns bättre så kommer du faktiskt att nämnas under + i kommande inlägg. Skall bara damma av resdammet från Dalsland först 🙂

Leave a Reply

 
