Det femhundrade inlägget.

En halvtimme försenade anlände slutligen det vackra paret, Kronprinsessan Victoria och Daniel Westling (som ju numera har fått den tämligen tunga titeln “Hans Kunglig Höghet Prins Daniel, Hertig av Västergötland”), till Hammarkullen på fredagen. På plats vid skolan fanns mängder med barn, intresserade, fotografer och förstås – manskap från säkerhetsdetaljen i form av SÄPO, polisen och räddningstjänsten. Inget får gå fel vid ett besök av den digniteten. Den blivande regenten och hennes prins hade under dagarna två avverkat en mängd mål i Västergötland, och efter besöket på Hammarkullsskolan så avslutades deras Eriksgata med en finare middag i landshövdingens residens.

Storbesök på Hammarkullsskolan. Fr.v. SR P4s representant gick runt och intervjuade diverse förväntansfulla individer. Avspärrningarna utökas – poliserna hade fullt upp med att hålla barnen i schack. En ytterst smutsig XC70 från SÄPO – uppenbarligen hade den hängt med på hela Eriksgatan utan avspolning. En polisbil, med Bredfjällsgatans höghus som bakgrund – ingen ovanlig syn alls, men denna gång av desto roligare anledning. Så anlände då Victorias karavan. Victoria och Daniel passade på att le och tacka för presenter under någon minut – innan de besökte skolan och alla intresserade som bänkat sig på insidan. Angered, Bredfjällsgatan, 2010.


På tal om stjärnor så träffade jag häromdagen i tjänsten på, en lika tjänstgörande kollega, i formen av Mangegee. Stålgrå var vi båda två – men där upphörde likheterna. Medans han var klädd för ett mindre krig, lufsade jag runt i firmans mycket illasittande NATO-tröja – dessutom lite vilsen då jag rörde mig på hans marker, där jag aldrig varit – och med en tämligen intetsägande karta. Skall ärligt erkännas att det kändes som om jag kommit direkt från ett pyjamaspartaj. Dessutom passade den forna partnern på att flika in hur otroligt klen min gestalt blivit. Vad säga? Han har ju rätt. Kul att se dig i alla fall! Och tro det eller ej, jag uppskattar dina rättframma och ärliga påståenden.

+ 500 inlägg har det härmed hunnit bli här på Onemountainsplace. Det skall firas på något sätt, har ännu inte bestämt hur – men det lutar åt tårta. Kronprinsessan Victoria och Prins Daniel bevistade Hammarkullsskolan under den iskalla fredagseftermiddagen. Tillsammans med en mängd andra njöt jag av deras stjärnglans. Mange – har skippat “den-forna-kunden-looken“, med glasögon och keps, till förmån för ett betydligt mer respektingivande yttre. Saab 9-5. Saabs nya jättebil har jag verkligen tagit till mig, den är fantastiskt läcker. Och allt mer vanlig.

– Sista veckan med Mrs A på jobbet. Sedan 1998 har vi arbetat tillsammans. Förändring gör gott, men i detta fall endast för min bästa väninnas skull. Jag är förstås väldigt glad för din skull! Men tro mig på mitt ord, Du kommer att saknas.

/Chris

~ by onemountainsplace on October 24, 2010.

10 Responses to “Det femhundrade inlägget.”

  1. Ja vad skall man säga, finkänslighet är väl kanske inte min starka sida;) Men alltid kul att se dig broh.

  2. Så vackra bilder på vår Prins och Prinsessa. Lika kändisgalna är vi du och jag. Ett av de roligaste minnena som jag tar med mig, är när vi fick förmånen att bevaka ett annat högtidligt bröllop. Ett tjugotal kollegor stod ute i kylan och frös, medan vi andades värme i både lungor och hjärta.

    • Ja du, intrycken från bröllopet i Tyska kyrkan tar jag med mig in i evigheten. Något att skryta med inför barnbarnen när jag serverar dem kaffe och bullar på ålderns höst. Lite i klass med en väninna, vars morfar berättade att han sett självaste Hermann Göring på en restaurang i Norge, alldeles invid svenska gränsen. Iklädd pompösa och färggranna kläder. Ha det bäst, på fredag är AW – som jag både ser fram mot och våndas inför.

      /Chris

  3. …å vem faen ä´ Mangegee??? ja´ bara undrar 😉 VA!!!
    Skönt att höra att Ni trivs med Era jobb!
    Tror bestämt att vi höres mer framöver.

    • Oj, det var längesedan man såg ett livstecken från självaste N. Låter som att du har ett äss i rockärmen… Nu är jag så nyfiken att jag nästan krackelerar. Vi får definitivt höras av!

      /C

  4. I runda slängar 4 gourmetluncher a la Crown kvar tillsammans med N, tippar jag. Rätta mig om jag har fel Mister N! 🙂

  5. Chris, mailadressen du ser fr.o.m. idag på mina hett eftertraktade (och nationellt önskade av den svenska befolkningen) inlägg är faktiskt med verkligheten överensstämmande.
    Bara så du vet…

    • N: Har fått höra lite lätt om vad som väntar dig – och jag är glad för din skull. Samtidigt kan jag inte låta bli att sakna den där gemensamma målbilden vi hade… Att vår största flygplats säkerhetskår skulle utökas med åtminstone några stycken trevliga skyddsvakter från fordonskunden på Hisingen. Saker och ting sker dock på annat vis. Hör av mig till din riktiga mail efter jobbhelgen. Och, ja vad säga… N med mailadress… Välkommen till nutiden 🙂 Eller dåtiden för oss andra – min första mailadress var verklighet ca 1999 om jag inte minns helt fel. Nåväl – hörs!

      /C

  6. N: FY FAAAN VAD ILLA du din strävare efter framtiden! Jag skäms!!!111oneone. Vad har du för mobilnummer? Internetdosan är ju sedan länge införskaffad och jag kan tänka mig att du satt som vilken megafåne som helst och småonanerade till den stora releasen till Ipaden(givetvis först i kön). Fy faan vad illa säger jag bara>:). Skall du tillbaka till Secen btw? Tillbaka till att i ren ondska lappa oskyldiga nu igen? Halloween är ju imorgon(ser mig framför mig en bonne i seckläder som i all förakt hittar små oskyldiga misstag som vilken svensson som helst begår och med ondskefull smedja bestraffar i fullan prakt…. jag mår plötsligt illa>:))

  7. OMG: Menar du kön eller kön?

    Många fel står att finna i ditt senaste inlägg, OMG, men att jag är tillbaka i den gamla pyjamasen är helt riktigt (dock utan lappblock, den tiden är förbi).
    Och JA!, jag älskar Dig också 🙂

Leave a Reply

 
