Den blå linjen.

Imorgon är det åter dags för Göteborgsvarvet, ett av världens största löparevenemang. I vanlig ordning så gick platserna åt som smör i solsken och det lär bli trångt när den gigantiska massan med motionssugna skall sättas i rörelse genom stadens parker och gator. Själv deltar jag inte i år heller, tanken på att springa 2,1 mil skrämmer mig inte alls – det är underlaget som får mig att tveka. Den hårda asfalten sliter hårt på knän och benhinnor. Men någon gång måste jag ju göra det igen, jag har en gammal tid som måste överträffas – vilket inte torde vara svårt då jag den gången var helt otränad, försedd med hemska lågprisskor från Coop. Kanske blir det löpa av 2012, vi får se. Hoppas att det blir en bra löpardag imorgon, lycka till säger jag till Er som skall springa.

Den blå linjen är på plats sedan några dagar, för året målad med en mer miljövänlig färg. Här på Avenyn är varvet som roligast att springa, mängder av åskådare applåderar fram en, något som ger extra motivation och som skapar nya krafter. Göteborg, Kungsportsavenyn, 2011.

+ Göteborgsvarvet. Folkfest och ett evenemang som är synligt långt ut i stora världen. Imorgon bär det av på dop, och jag hoppas på god tårta förstås.

– Den första av tre lediga dagar är snart slut.

/Chris

~ by onemountainsplace on May 20, 2011.

Leave a Reply

 
