Gatans kungar.

Street Kings. På pappret en vinnare och en film för mig; Korrupta män i uniform, action, tunga namn som Forest Whitaker och Keanu Reeves – allt filmat i staden med det fantastiska ljuset som lockar fotografer och filmare från en hel värld: Los Angeles. 3,5 ärliga snutar slåss mot, vad det känns som, 100 tals gravt korrumperade kollegor, ibland med ord, ibland med vapen. Realismen kändes stundom hopplöst fjärran och storyn lyckades aldrig trollbinda mig. Stort skådespel överlag, väldigt kul att se John Corbett (Carries näst största kärlek Aidan i Sex and the City) som visade att han kan spela sant kräk och inte bara sympatisk hunk. Nämnas måste ju också Hugh Laurie, för den stora massan känd som Dr. House, men som här var övertygande som besvärlig internutredare. Något som inte räddade den vidbrända och alltför kryddade anrättningen. 4/10.

LAPDs klassiska färger är minst sagt vanligt förekommande på film och i TV-produktioner. Ännu har jag ej varit där, så det får duga med en av pralinerna i min samling av polisbilar för att illustrera inlägget. Kanske hade bilen gjort sig mer äkta i ett diorama istället för på köksbänken. Partille, Residenset, 2011.

+ iPhone 4. Min lilla vackra lur må vara gammal i marknadens ögon, men den har allt jag behöver. En komplett pryl som berikar mitt liv.

– Street Kings. En gnutta mer av realism och filmen hade fått mer än godkänt.

/Chris

~ by onemountainsplace on October 8, 2011.

Leave a Reply

 
