Det är över.

Musikhjälpen är nu över för i år. Trion Jason, Kodjo och Gina har gett mig många behagliga timmar vid radion och teven då de, inlåsta i en glasbur på Gustaf Adolfs torg, samlat in pengar till det behjärtansvärda syftet att alla tjejer minsann borde få gå i skolan. Oändligt mycket bra musik har nått mina öron, men det jag kommer att sakna mest är den mysiga stämning som hela tiden varit närvarande. Jag var nere på plats någon timma innan de började låsa in programledarna, men inte sedan dess. Inga bilder på dessa delikata kändisar alltså, men kändisbilder blir det likväl. Amy Diamond, som är svår att åldersbestämma (vid kontroll har jag dock funnit att hon är född 1992), gästade Allum och fick Skatteparadisets småflickor att få något drömskt i blicken för en stund. Kön av förväntansfulla flickor, för att få köpa ett signerat exemplar av hennes senaste skiva, var ordentligt lång.

Av någon anledning fick jag aldrig riktigt tillfälle att plåta nere bland kändisarna på Musikhjälpen – men en annan kändis förärade faktiskt Skatteparadiset med ett besök idag – Amy Diamond. Partille, Allum, 2011.

+ Musikhjälpen förstås – som tråkigt nog är över för denna gång. Ledig från stålgrå uniform i jul, helt arbetslös blir jag dock ej – minst två adresser i Skatteparadiset förväntar sig besök av rödklädd man, med vitt skägg och säck med klappar över axeln.

– Kameran är trött och har av allt att döma börjat ledsna.

/Chris

~ by onemountainsplace on December 18, 2011.

Leave a Reply

 
