Frisk luft.

Så har då Kat´s kusiner lämnat oss för denna gång och åter känns residenset något för stort. Efter en helg, med mycket gott att äta och dricka, var jag idag tvungen att ge mig ut på Skotten i det vackra vårvädret (kanske väl tidigt att kalla det för det) för en tur till jobbet, där jag hade ett ärende. Färden fick bli en omväg, det bar genom Sävedalen och vidare till Delsjöterrängen. I Skatås trampade jag stora delar av trevliga 8an, innan det bar vidare in till Centrum. Väl hemma igen mådde jag så där fantastiskt bra, som man bara gör efter ett hårt fys-pass. Tidigt imorgon bitti är det dags att trampa till arbetet, och jobbet kommer att idkas på en rätt fjärran lokalitet. Jag kan knappt bärga mig – trots att det enligt appen Cykla Hem kommer att ta mig åtminstone 1,5 timmar. Enkel väg.

Dagens tur bar genom en mängd olika terränger. Faktum är att så länge gatorna inte sopats så är Delsjöns grusvägar att föredra. Göteborg, Skånegatan, 2012.

+ Cykelturen i dagens soliga väder var sann livskvalitet. Den fjärde schlageruttagningen var, om inte briljant, så i alla fall riktigt bra. En fyra, fem låtar av god kvalitet – där Lisa Miskovsky och vår kanske just nu starkast lysande stjärna, Danny, var vassast av alla.

Det ligger mängder med vasst grus på en majoritet av vägnätet – det känns som att en punktering kan ske när som helst.

~ by onemountainsplace on February 26, 2012.

Leave a Reply

 
