Becksvart.

Becksvart. Så är det fortfarande när jag sätter mig på Skotten under tidiga morgnar för färd till jobbet inne i Göteborgs kärna. Men hem är det desto trevligare – det är tillräckligt ljust för att skippa belysningen och temperaturen börjar att bli riktigt angenäm. Bäst av allt är dock att många medmänniskor har hittat sina cyklar, det är alltid roligare att cykla om man får lite draghjälp på vägen hem. De ofrivilliga hararna gör att man orkar hålla ett helt annat tempo. Vid Allum brukar dock fartdemonen i mig försvinna spårlöst – de fyra skoningslösa backarna upp mot residenset är riktigt tuffa – så tuffa att jag valt att döpa dem till The Four Hills of Eternal Torment – ungefär de fyra backarna av evigt lidande. Idag valde jag dock en annan väg upp till toppen – genom Björndammsområdet slingrar sig en serpentinväg för fotgängare och cyklister – något som gör att man orkar hålla ångan uppe på ett helt annat sätt.

Skymning över Delsjöterrängen med de resliga TV-tornen som alltid fascinerat mig. Att cykla samma väg på morgonen var en sann utmaning – mörkret var totalt då allt vad belysning heter var släckt. Göteborg, Brudaremossen, 2012.

+ Cyklandet går nu riktigt bra. Konditionen kraftigt förbättrad, midjemåttet har minskat, låren är hårdare och jag längtar redan efter nästa tur.

– Det gäller att vara med på noterna – många är de bilister som tenderar att inte se en, utan bara kör som om man inte finns.

~ by onemountainsplace on March 16, 2012.

2 Responses to “Becksvart.”

  1. Ser så härligt ut med ny cykel. Du får komma upp till sommaren så kan vi cykla i fjällvärlden. Finns nu cykelleder också. Ha det gott.

    • Låter himla trevligt! I sommar ser det ut att bli en ny (gammal) bil att tuta runt i. Så att man då även har möjlighet att släpa med sig Skotten till landets mitt.

      Schysst actionbild du tagit i skidbacken på min gudson – du får lära mig hur man gör när vi ses i veckan.

      Hejs & Thanx 4 reading!

Leave a Reply

 
