Tillbaka i sadeln.

Äntligen har jag åter, under två regniga dagar, fått begagna mig av Skotten för transport till och från jobbet. Devisen om att det inte finns dåligt väder, utan bara dåliga kläder, är sann. Min outfit är mer att se som ett vindskydd, men med iPhonen i en fryspåse och den israeliska combatsäcken fylld med ombyte har det varit uthärdligt. Gott att vara på banan igen.

Skotten fick idag vara ett arbetsredskap då jag fick agera cykelbud i Glennborg. Smidigt att parkera och väl så snabbt som bilen i stan – dock ofantligt mycket mer lättstulen. Göteborg, Engelbrektsgatan, 2012.

20120410-234351.jpg

+ Tillbaka i sadeln och det får mig att må bra. Boråsvädret som drabbat oss spelar mindre roll – hellre det än minusgrader.

Jag vill ha den verkliga Lillen tillbaka. Sedan flera dagar plågas det jag älskar mest på Tellus av feber, nedsatt aptit, trötthet och kräkningar. Han försöker vara glad, men vissnar oroväckande snabbt. Imorgon får det bli ett besök på Vårdcentralen.

~ by onemountainsplace on April 10, 2012.

Leave a Reply

 
