Alla smärtors moder.

Har idag varit hos tandläkaren. Som väntat ett dystert besked – två tänder behöver åtgärdas akut – högst sannolikt dras ut, eventuellt går de att rotfylla. Dessa ingrepp kräver dock planering, så nya tider fick bokas. Den mest hoppfulla av de två fick dock en provisorisk lagning. Allt petande och borrande gav mig värk av en dignitet jag aldrig tidigare upplevt – i något sammanhang. Något som kan beskrivas som alla smärtors moder drabbade över- och underkäke och för en stund hoppades jag på att bli hämtad av liemannen själv. Nu känns det dock avsevärt bättre och det verkar äntligen ha lagt sig. Tillsvidare får man hoppas.

Bentley Motors är klass. Varför jag nämner detta har sin förklaring, men är inget jag kan gå djupare in på. Den som förstår, förstår så att säga. Halmstad, 2010.

En av de personer jag håller allra högst ringde mig idag. Han ville tacka för några trevliga år i Göteborg, men nu bär det vidare, och åter, till andra sidan jorden. Ty trots en ålder av knappa 60, så har han blivit headhuntad till ett nytt toppjobb. Jag är imponerad av att det aldrig är försent – men framförallt, farbror, önskar jag dig ett stort lycka till.

En bil som inte bara gillas av det stora flertalet – även vampyren Edward Cullen diggar VCCs S60 skarpt. Snyggt produktplacerad i filmen The Twilight Saga: Breaking Dawn – Part I. Något annat positivt kan jag inte minnas från den sega rullen. Göteborg, Lilla Bommen, 2011.

+ Kat har bakat ordentligt med paj. Farbror visar att allt är möjligt.

– The Twilight Saga: Breaking Dawn – Part I. Storyn lyckas inte få grepp om mig, nej – herregud vilket sömnpiller. 3/10. Vet inte vad som skrämmer mig mest hos tandläkaren – smärtan eller fakturabeloppen. 934 skattade kronor var ändå förvånansvärt billigt för det tämligen omfattande arbetet idag. Avsevärt dyrare lär det dock bli kommande gånger. Det var det där – varför tänder inte räknas in i sjukvårdssubventionen, utan anses vara en lyx. Kommer aldrig att kunna förstå, eller acceptera, det upplägget.

/Chris

~ by onemountainsplace on April 25, 2012.

Leave a Reply

 
