Dessvärre helt sant.

Är det saaant? Min gode ex-kollegas standardfras har kommit att kopieras högt och lågt inne på kontoret, men även hemmavid har denna gode mans uttryck satt eviga avtryck. På tisdagen fick jag det mycket tråkiga beskedet att han gått bort. Min vän var en sann tuffing, som pallade de tuffaste av jobb, under vidrigast tänkbara förhållanden. Alltid på glatt humör, alltid uppskattad. Vart han än dök upp. Vila i frid, du är mycket saknad – även om ditt sätt att vara och uttrycka dig, för alltid gör att du finns kvar i vardagen.

Mannen, myten, legenden. En mycket uppskattad kamrat har lämnat in. Partille, Finngösaravinen, 2012.

20120615-093134.jpg

+ Många roliga minnen bär jag med mig från våra år tillsammans.

Världen är en rejäl människa mindre.

~ by onemountainsplace on June 15, 2012.

One Response to “Dessvärre helt sant.”

  1. Det här var ett väldigt tråkigt besked 😦

    Denne kille hade ett hjärta av guld och var alltid så glad och positiv. Det var inte alltid lätt att förstå vad han menade men man förstod att han var glad och positiv rätt igenom. Är glad att jag fått träffa den genomgoda BA och blev väldigt ledsen när jag läste detta.

    Även jag har tagit efter hans standardfras och använder den flitigt i olika sammanhang.

    Vila i frid BA.

Leave a Reply

 
