På plats i 08.

Framme i huvudstaden och regnet hänger i luften ovanför huvudena. Fyratusenniohundra urstarka hästar, eller om du hellre vill 3,6 megawatt, har dragit mig hit i form av ett svart Rc6-lok. Ett imponerande och klassiskt lok som med en matchvikt på 78 000 kg är kapabelt att dra hela 1 800 ton. Jag är här, för att högst sannolikt, köra 170 hästkrafter V70 tillbaka hem till dess födelseort – tillika min egen, på Sveriges framsida.

På plats i huvudstaden. Tycker mycket om denna plats. Mest positiva saker. Stockholm, Rosenbad, 2012.

20120718-132640.jpg

+ Stockholm – Sveas enda riktiga storstad. Jag älskar pulsen och storleken.

Fyra arbetsdagar, eller ganska exakt en kalendervecka kvar till semester. Alldeles för långt kvar.

~ by onemountainsplace on July 18, 2012.

4 Responses to “På plats i 08.”

  1. Tjena

    Sitter på Starbucks vid ground zero. Varmt som tusan, på väg till central park. Har sett många polisbilar.

    • Fasen vad nice! Ser fram mot att få se bilder från “vår” stad. Lite nyfiken på vad NYPD kör numera. Har hört att man rattar hybrider och allt möjligt konstigt. Nåväl, jag är åter Volvoägare, och jag gillar’t!!!

      Hörs och hälsa NYC från mig

      • Ge mig en mail som funkar så ska du få lite nya New yorkbilder.

        De kör mestadels Ford crown Victoria och explorer. De har nog haft samma fordonspark några år nu. Detta är iallafall de fordon jag sett, ska visst finnas Dodge charger men några sådana har ännu inte siktats. Grattis till nya bilen, en Volvo är alltid ett klokt val.

      • Tack, även familjen blev överförtjust.

        chris.enberg@gmail.com väntar när du har tid och lust. Ha det bäst!

Leave a Reply

 
